søndag 5. juli 2009

Null stress, planlagt og tilrettelagt

Denne helga har vært kjempe fint. Jeg har storkosa meg og utnyttet tida til det fulle.

Fredagen ble brukt til å sitte oppe for lenge på msn, og bli litt småtrøtt på jobb på lørdagen. Men det gjorde ikke så mye. Det var verdt det, for å si det sånn. Sove kan man gjøre når man blir gammel!

Arbeid på lørdagen var fryktelig kjedelig. Det var ingen kunder, og ikke stort å gjøre utenom. Så jeg holdt på å kjede meg i hjel. Sitte 9 timer på jobb uten å ha noe å gjøre, det er fryktelig kjedelig!

Så, da klokka endelig slo 18.00, kastet jeg meg i vei på sykkelen for å rekke bussen inn til byen. For nå var kvelden fullpakka. Jeg møtte Andreas på samfunnet, og vi gikk for å handle middag. Skyndtet oss til leiligheta han passer for søstera, og startet å mekke mat. Skyndtet oss så med å spise maten, for så å skyndte oss til kinoen der vi skulle se Istid 3. For en konge film. Og tror du ikke vi rakk filmen akkurat? Joda, det var helt perfekt timet! Vi kjøpte billetter sånn 5 min etter at filmen skulle starte, men som alle vet, er det jo et tonn med reklame først. Så da vi satte oss i salen, så startet filmen tvert! Og for en morsom film! Lo gjennom hele filmen. Likte den mye bedre enn Istid 2.

Og da filmen var ferdig tuslet vi rundt i byen, egentlig på leting etter et utested å stikke inn på. Problemet var bare at jeg er jo bare 19 år, og utestedene har 20års aldersgrense. Noe forbaska dritt! Så vi gikk lenge rundt og vurdrete hvordan vi skulle gjøre det. Og så bestemte vi oss bare for å gå direkte inn på Downtown og se hvordan det gikk. Og det gikk! Null problem, jeg skeld rett inn. Drit kult sier jeg bare! Så da har jeg fått sjekket ut det beryktede utestedet Downtown, enda jeg ikke er gammel nok enda. Jeg liker det altså! Det er shit artig å komme inn på utsteder jeg ikke er gammel nok til. Jeg ser vel litt eldre ut enn jeg er kanskje da? Må være litt av grunnen i hvertfall, og så tror jeg det er smart å komme tidlig, for da har de ikke begynt å sjekke leg enda.

Vel inne ble jeg spanderet på litt drikke, og vi satte oss og prata litt, og stirra på alle de rare folkene som var der. Er alltid mye rart å se på. Så sånn gikk nå kvelden. Jeg traff på ei kjent ei på Downtown! Helt syyyykt sier jeg bare. Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å møte noen kjente, men der tok jeg litt feil. Ikke at jeg kjenner hun så godt, men hun var kjent! Det er det som teller.

Og da Downtown stengte, hadde klokken nådd 02.30, og vi tuslet ut. Var diskusjon om nachspiel, men dæsken, tror ikke jeg hadde vært så veldig i form til det. Begynte å bli litt trøtt kan man si. Heldigvis gadd ikke Andreas heller, så vi tuslet hjemover mot søstra si leilighet, der jeg skulle få sove. (Mens han måtte komme seg til Romolslia på et eller annet vis. Føler meg nesten litt slem). Kom meg i seng til klokken 0400 ca. Sovnet godt, og plutselig våknet jeg, frisk og våken, kikket på klokka. Og hva tror du stod der? Jo, klokka var bare 06.00... Kan tro noen ble skuffet da. Så måtte nå prøve å sove igjen, men det var ikke så enkelt. Våknet flere ganger i timen, helt til klokka ble 0900, og jeg gav opp. Da hadde jeg sovet i ca 5 timer, noe jeg kunne klare meg resten av dagen. Jeg følte meg jo veldig opplagt også så. Men vet for sikkerhet at jeg sover virkelig ikke noe godt når jeg har drukket, ganske teit synes jeg.

Så etter å ha fått i meg litt mat, og stelt meg, prøvde jeg bilen til Andreas som jeg hadde nøklene til. Er så pass lenge siden jeg har kjørt bil, at jeg måtte bare teste om jeg fremdeles husket det. Og det gjorde jeg, ikke at jeg fikk prøvd det så mye, men tok en liten tur til Spektrum og tilbake, bare for å ha prøvd det. Ettersom jeg ikke hadde peiling på hvor jeg skulle kjøre for å komme meg hit og dit, lot jeg det være. Så tok jeg meg en spasertur i stedet. Rundt Nidelven, på et vis. Hørte kirkeklokkene ringe på veien, og vurderte faktisk om jeg skulle gå på gudstjeneste. For jeg visste nesten at Andreas kom ikke til å stå opp (eller være klar) før gudstjenesten var over. Det hadde vært litt kult å vært på gudstjeneste i Nidarosdommen, og så er det fryktelig lenge siden jeg har vært på en vanlig gudstjeneste. Men jeg gjorde det ikke. Vet ikke helt hvorfor, men det ble ikke noe av det.

Og sånn klokka 15.00 dukket Andreas opp igjen, og vi stakk på solsiden for å "slikke sol". Kjøpte oss litt is og nøt sola. Tuslet litt rundt i byen, og bare hang i sola. Helt til han til slutt kjørte meg hjem. Jeg liker å bli kjørt hjem. Det er kjedelig å ta buss. (og så koster det mer penger) Og så er det ingen å snakke med der!

Så jeg har hatt ei flott, og sosial helg. Og jeg har fått hengt i Trondheim! Helt konge. Og bodd i leiligheta til noen jeg absolutt ikke kjenner, helt alene. Det var ganske fansy. Hehe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

søtt ;)

Anonym sa...

søtt ;)