tirsdag 12. august 2008

Rørøros

Der var jeg i helga, på Røros. Og der var det flott! Siri liker seg mer og mer på Røros hun. Det er rett og slett kjempe trivelig der. Og så får man så mye god mat når man er hos tante Rutt Karin. Alltid noen godbiter på lur.

Selv om guttene flyr og styre som de ellers ville gjort, så gjør det meg ingenting, for det er ganske koselig å henge med tante og. Hun går det i hvertfall an å prate med. Og nå som OL har begynt, må man snike til seg så mange håndball- og vollyball-kamper man kan. For det er ganske gøy å se på det. Det er alt for lenge siden jeg selv har spilt håndball. Tenk om jeg har mistet teken?!

Men på lørdagen var det først avslapning, så spising, og så var det en tur opp i gata for å kikke på Bergmannsballet, men tror du ikke det var flyttet tre timer frem? Jo, det hadde det , og var dermed ferdig da vi dukket opp. Men hva gjør vel det, når man i stedet kunne vandre i butikker, og tante fikk seg en fresh kjole? I tillegg møtte jeg på et kjentfolk, og det må jeg si jeg synes er trivelig. Han Paul Kristian var det. Det er nemlig ikke så ofte lengre at jeg støter på kjente på gata.

Og da Jørn og Erik var ferdig på jobb spiste vi Kleppmjølk til middag. Det er Røros-kost, det. Innmari godt, og nydelig med spekemat til. Det er ting vi liker, men er alt for dyrt å kjøpe som student. Og utover kvelden, etter en omgang skin romi, som jeg vant suverent (eller så var det runden spilt på fredag. Jeg vant i hvertfall noe voldsomt. Helt til jeg tapte noe voldsomt siste spill i helga) var det tid for "Elden". Musikkspillet/utespillet på Røros. Det er utrolig gøy. Handler om da Karolinerne fra Sverige gjorde inntog i Norge, og til slutt måtte gi seg, men døde på svenskegrensa. Det var en rørende historie og oppsetting, spilt 21.30 om kvelden, og avsluttes 00.00. Så kaldt var det. Satt med mer enn vanlig vinterklær, men holdt varmen akkurat passe. Og i år igjen var jeg så heldig å slippe inne gratis på spillet. Det hjelper å være i familie med komitemedlemmer. Hele 325kr sparte jeg der! Men egentlig vil jeg si det er utrolig lett å snike seg inn. Men folk er vel generelt ganske greie på slike ting, og har lite interesse av å snike seg inn.

Så Elden anbefales til alle å gå å se på! Har sett den 5-6 ganger nå tror jeg. Det er jo forskjellig fra gang til gang, men jeg liker det fremdeles. Så kan gjerne se det neste år og. Lever meg så godt inn i det. Og når man vet litt hvem skuespillerne er, blir det enda gøyere.

1 kommentar:

Karuulaina sa...

du sko jaffal vore her å sitt mostrapele! da e da besta av alt, eg kan ikkje tru nåko aent jaffal. Men e sikkert gøy me da derre Elden og altså.. For all del.