onsdag 23. april 2008

Du sover, og du bråvåkner

Hadde en ekkel opplevelse i natt. En jeg håper på å slippe å oppleve i natt og.
Det har seg slik at rundt klokken 01.00 i natt bråvåknet jeg. Da var det en skikkelig ekkel og vond følelse i skuldra som gjorde at jeg ut av refleks tok den andre armen og slengte over skuldra. Det føltes ut som om skuldra var på vei ut av ledd, men denne raske refleksen dyttet den på plass igjen. Alt dette skjedde i nesten halvsøvne. Det var utrolig ekkelt. Og om du tror kanskje det bare var en drøm, så er det feil. For i hele dag har skuldra mi vært vond og svak. Nesten slik den var etter at jeg fikk av fatla mi etter forrige gang skuldra gikk ut av ledd.

Min hypotese på hvorfor dette skjedde er gymtimen vi hadde den samme dagen. Det er nok alt for lenge siden jeg har tatt armhevninger. Så på et eller annet vis har jeg kanskje ligget feil og fått krampetrekninger som førte til smerten min. Men jeg kan i hvertfall love deg at det var ganske creepy. Så håper den er blitt bedre i dag slik at jeg slipper å være nervøs for om det kommer til å hende i kveld igjen.
Jeg har det med å bli litt overforsiktig når jeg har vondt et sted som ikke er blåmerke eller et vanlig sår.

Ellers har vi hatt en interessant samtale på bibelgruppa i dag. Tror det passet seg at vi bare var jenter. Det er i hvertfall da jeg klarer å åpne meg, ikke at det var meg vi hadde så stort fokus på i dag. Er min tur neste gang ;)

Og så har vi, eller Karoline og Irene, ordnet med en liten bursdagsfeiring for læreren vår Gunnar som fylte år i går. Det var en hyggelig hendelse. Vi tok det til leksehjelpen. Vi gikk inn i klasserommet og satte fra oss kaka og kortet og en bukett blomster. Så kom Gunnar og Joakim inn i klasserommet mens vi stod gjemt bak et skap. De ble stående om at hvis ingen kom så fikk de bare ta det de to. Jeg stod der bak og holdt på å fnise meg i hjel. Jeg er i litt lett le-humør for tiden, fnisehumør. Og i det vi hørte at han leste kortet kom vi gående fram og sang " Hurra for deg". Og i timen som fulgte fikk vi oss noen gode lattere. Timene til Gunnar er alltid komiske, og samtidig lærer vi voldsomt mye. Flott kombinasjon får en si.

Ingen kommentarer: