søndag 12. april 2009

Hybel, kjære hybel

Da er jeg kommet tilbake til min koselige hybel på Orkanger. Det tok sin tid skal jeg si dere.
Jeg startet togturen min i går klokken 0910. Satt på toget til Oslo og kjedet meg i rundt 5 timer. Så var det å få med seg den drit tunge bagen inn på Oslo S, sjekke hvor Trondheimstoget gikk i fra, en snartur innom Narvesen for å få med seg litt lett lesestoff, og så gå i en evighet for å komme til riktig ende av toget. Seriøst, det toget var sykt langt! Og jeg skjønner ikke hvorfor, for det var jo tusen ledige plasser på toget. Men jeg kom meg på toget, fikk hjelp av ei til å laste opp bagen på hylla. Og så ventet det meg 7 timer til på togbanen. Men dette var en litt mer hyggelig reise, siden jeg liker landskapet oppover den veien bedre enn på Sørlandet. Men det var jommen meg en langt tur. Så da jeg kom til Trondheim stakk jeg på Burger King og kjøpte meg mat, som jeg spiste på stasjonen mens jeg ventet på bussen. Det var nam nam. Men jeg trodde bussen skulle gå 2208 jeg, det gjorde den ikke! Den gikk ikke før 2303! Da ble jeg litt sur, men heldigvis akkurat da kom det noen flere ungdommer som skulle ta bussen. Og det var da jeg slo til.

Her hadde jeg sittet hele dagen uten å prate til en eneste person. Kan tro jeg hadde litt fnatt. Så, jeg tok mot til meg og spurte jenta ved siden av meg (som så veldig hyggelig ut) om hun og skulle til Orkanger, og hvor hun hadde vært, og at jeg hadde sittet her lenge osv. Så holdt vi samtalen gående, og fant ut vi hadd flere felles bekjente (ikke så overraskende i Orkdal). Og så kom broren hennes igjen. Så ble jeg bare sittende og følge med på samtalen deres og le litt (og høre på dialekta). Og da bussen kom, så satte broren seg ved siden av meg på bussen, og så snakket vi sammen hele veien til Orkanger. Det var moro! Han hadde et sånt merkelig navn jeg ikke helt husker, og var et år yngre enn meg og gått i klasse med Ragnhild, så hun kunne vi snakke litt om. Og da vi kom til Orkanger så fikk jeg sitte på med dem helt hjem! (For bussen gikk bare til Orkanger stasjon, og da er det enda 15min for meg å gå hjem) Det var hyggelig. Så da kom jeg meg hjem klokken 00.00 ca. En lang dag kan man si!?

1 kommentar:

Haruko sa...

det var en veeeldig lang tur :s men du! du må texte meg din adresse, slik at jeg kan sende deg gaven din :D