søndag 26. april 2009

så bra

Jeg har det veldig bra i øyeblikket. Enda jeg sitter her helt alene og egentlig burda hatt det veldig stusselig. Men av en eller annen grunn så bobler jeg over av glede som jeg helst skulle hatt noen å dele med. Det er slik følelse man skulle hatt konstant.

Kanskje den gode følelsen kom etter en nervepirrende Rosenborg kamp som endte med en fortjent seier? Det var i hvertfall veldig deilig. Seriøst, så god følelse jeg har!
Det var bare rart...

Men det har ellers vært en fin dag! Jeg har gjort en del forskjellige ting. Sov til halv tolv, noe som var helt passe. Kommer meg i dusjen og får spist noe mat før jeg tar sykkelen fatt og tar turen rundt på Orkanger. Setter meg ned på gressplenen på Bårdshaug med boka mi i solskinnet og leser. Da begynner det å bli sommer. Og tatt meg en tur i solarium for å teste det, og kanskje klare å bli litt brun i sommer. Og så fikk jeg handlet mat på butikken. Jeg stod utrolig lenge og grublet på hva jeg skulle handle inn til middag når de ikke hadde det jeg trengte til det jeg hadde planlagt... Men det ble til slutt kyllingtaco. Så kom jeg meg hjem, og satte i gang med å ta oppvasken. Det er så mye lettere og gøyere å lage mat når det er rent på kjøkkenet.

Så satte jeg i gang med å lage deig til focaccio (eller hva det heter). Er veldig sjeldent jeg baker, og så fikk jeg prøve noe nytt. Så da deigen ble satt til heving, lagde jeg middag, og spiste den mens jeg leste i boka mi igjen, før jeg så satte til å lage ferdig bakinga mi.
Det ble ikke helt vellykket bakeverk, siden den skulle egentlig stekes i langpanne, men jeg har ingen ovn som er stor nok til det. Så det ble halvparten av det, noe som vil si at den blir ekstra høy. Men den smakte ganske bra i det minste!

Og så leste jeg litt mer i boka mi, og i mellomtida har jeg fått vaska klær og hengt opp klesvasken, før det så var tid for Rosenborgkamp. Under første omgang satt jeg og strikket litt på et gammelt strikketøy, for jeg kan ikke bare sitte å stirre på en fotballkamp uten å gjøre noe annet samtidig. Så da ble det strikking i stedet for pc, mye bedre!

Så der har du dagen i dag =)

Ingen kommentarer: