lørdag 16. februar 2008

Det er på Røros vi befinner oss

Jo hei du. Da er vinterferien inne og jeg befinner meg på Røros.
Jeg tok toget opp i går, fredag. 10 timer med tog. Men det var en ganske morsom togtur, i hvertfall i fra Kr.sand til Oslo. Dette fordi jeg faktisk snakket med noen fremmede på toget! Vi kom i prat pga ei voksen dame som hadde trøbbel med mobiltelefonen, og så prøvde vi alle tre å få den til å fungere, men ingen fikk det til. Men det kjekke var at vi ble sittende å prate sammen etterpå. Disse personene var ei jente (blond) et år yngre enn meg som gikk media på tangen! og han andre var en 20-årig mandalitt. Han var fun. Han var så innmari flink til å gjøre narr av blondina, som var så innmari flink til å le. Flinkere enn meg! Slå den du. Så jeg fikk meg noen gode latterkramper på vei til Oslo. Vi prata om alt og ingenting, og skravla gikk hele veien. Man skulle gjort slikt oftere!

Resten av togturen var ikke så spesiell. Spiste utrolig god lunsj i fra SubWay da. Den er elskbar!

I dag har æ jobbet på G-sport! Festlig. Det gøyeste var da de amerikanske turistene kom inn. Alle sammen måtte inderlig på do, så vi hadde jo den lange dokøen. Vi/jeg var litt dumme og sa de fikk låne doen, noe vi visst egentlig ikke skulle. Men men, så lærte vi det. Disse amerikanerne var festlige. Jeg stod og pratet litt med en mens han ventet på doen, og han kommenterte at jeg var god i engelsk. Jeg tror de har lave forventninger til engelsken vår. Men vi snakket i hvertfall litt om Røros og om statene. Utrolig gøy syns jeg. Og etterpå så var det en annen amerikaner som sa "Have a nice day" til Toril, som ikke oppfattet det med en gang, og sa "you too" på en slik fancy kameratslig måte. Det var komisk. Og så lærte han å si "ha en fin dag" men han trodde ikke på oss siden noen så stygt på ham da han sa det. Innmari komisk, så vi lo jo bare enda mer.

Nei, tror det må komme en slik gjeng med amerikanere igjen.

Ellers har vi vært hos bestefar, spist god mat og spilt noen slag kort!

Ingen kommentarer: