mandag 25. februar 2008

Hva vil fremtiden bringe?

Da var vi stasjonert tilbake på Kvås att.
Vinterferien har vært vellykket og jeg har kost meg riktig så godt.
Det gått utrolig mye i jobbing. Fra 0900 til 1800 omtrent hver dag. Det tar på ska æ si. Og jeg har ikke den beste ryggen for slikt, så det var en mare å nyse skal jeg fortelle deg. Men hva gjør man vel ikke for penger nå til dags?

Utenom jobbing så har æ hengt sammen med min eminente familie. De er gullverdt. På onsdagen var vi på Martnas Revyen "Lag på Lag". Ganske festlig med revy, men jeg hadde håpet på mer latter. Men for all del, det var bra prestasjoner av deltakerne og en god revy.

På torsdagen hang jeg sammen med nybekjente Linn Charlotte, Kristin og hennes 6 kristiansands venner. Du kan tro det var sprøtt å sitte å prate med 6 kristiansandere midt på Røros! Er liksom ikke helt normalt det. Men det var en hyggelig kveld. På vei hjem (Linn Charlotte fulgte meg) så traff vi på tre livlige gutter i fylla som sang seg forbi oss. Hyggelige greier, hehehe.

På fredag hadde vi et lite selskap og feiret bursdagen min på et vis. Da var Britt Reidun, Ketil og Line kommet. Vi spiste nydelig ovnsbakt laks. Helt nydelig mat. Og etter middagen ble det delt ut gaver til meg. Du vil ikek tro hva slags fine gaver jeg fikk. Av Rutt Karin og folket fikk det helt fantastisk nydelig Hardanger bestikksett 24-deler! Det var så perfekt for meg! Nydelig altså. Satte utrolig pris på det, slikt får man bruk for. Av Britt Reidun og familien fikk jeg hele 2000kr! Kan du tro det? Det er sykt mye penger. Men for disse pengene skulle jeg kjøpe et macro objektiv. Noen jeg gjorde i dag. Jeg bestilte meg et Tamron 90mm macro objektiv til en kostnad av 2999kr. Så det passet ganske bra med bursdagspengene jeg har fått. Gleder meg til å få det og prøve det ut.

Og mens jeg var på Røros fikk jeg telefon i fra fotografen på Studio G i Trondheim. En utrolig hyggelig telefon. Han fortalte at jeg var en av fire kandidater som kjempet om plassen som lærling i studioet midt i byen. Du kan tro jeg ble i ekstase. I løpet av samtalen fortalte han meg om hvordan ting fungerte som lærling ol. Veldig moro. Jeg fikk så lyst på den lærlingplassen. Og tenk å få jobbe midt i byen, veldig lettvindt. Så nå i påska, mandag 17. mars, skal jeg opp til Trondheim på et type intervju og omvisning tror jeg. Er utrolig spent. Håper så inderlig at jeg får lærlingplassen. Men må prøve å gjøre meg klar for et nei om det skulle skje. Det er tross alt 3 andre søkere som kjemper om samme stillingen.

Men jeg kan i hvertfall drømme om hvor fantastisk det ville blitt om jeg fikk lærlingplassen, og skaffet meg hybel i Trondheim. Det ville bli så stas. Har store planer om hva jeg vil gjøre da. Har lyst til å ha middagsbesøk og lignende, og lage all mulig mat. Hehe, men tviler litt på at jeg kommer til å ha energi og tid til all matlagingen jeg har planer om.

Men hvis det ikke blir noe Trondheim på meg i år, så blir det i hvertfall Røros. Jeg skal flytte til Røros til sommeren uansett hva som skjer. Så om jeg ikke får lærlingplass så er planen å ta tredjeåret på media på Røros.

Ingen kommentarer: