fredag 8. februar 2008

Hvordan ser framtiden ut?

For tiden skjer det egentlig en del. Jeg holder på å lete etter lærlingplass som fotograf, vi finner ut av hvordan jeg kan gjøre for å få søkt i trøndelag, det er snart vinterferie, det er impuls i helga, og vi skal ha utstilling med skolen i dag.

På utstillingen har jeg fått æren av å stille ut 4-6 av bildene mine, tror jeg det er, som jeg tok på Røros for et par helger siden. Det er veldig gøy synes jeg, særlig siden jeg er den eneste som har så magne bilder og eneste i klassen som stiller ut. Er nok bare jeg som er så opptatt av foto, så de andre bryr seg nok ikke. Ellers så stiller vi ut pakningsdesignet vårt som vi har jobbet med. Vi har laget en ganske så fin parfymeboks i sølv og en gavepose til som ble litt på halv fem.

I vinterferien drar jeg opp til Røros for å jobbe og hygge meg. Jeg gleder meg. Jeg får være der hele martnasuka så håper det blir litt liv, ellers så får jeg jo tjent en god slant med penger som jeg skal prøve å spare til vi skal til Barcelona.

Til høsten så skal vi prøve å til at jeg kan flytte til Røros. Vi skal melde flytting innen 1. mars, men det vil ikke tre i kraft før jeg faktisk flytter dit, som da ikke vil bli før i juni når skolen er slutt. Jeg har ikke helt fått med meg hvordan ting blir om jeg ikke får meg lærlingplass, men jeg håper kanskje jeg da får gå tredje året på Røros vgs. Men tenker at det kanskje er litt vanskelig å komme inn så sent om jeg er utenfra i tillegg. Men skal høre med rådgiveren, ho har svar på så utrolig mye. Er utrolig takknemlig for Bente. Hun har stått på og undersøkt og funnet ut, og lagd løsninger.

På søkning av lærlingplass har jeg fått kontakt med to stykker på en måte. Hos studio G har jeg sendt inn en søknad, og hos Langøen skal jeg ringe tilbake til 1. mars for å høre om han skal ta inn en lærling. Men det er jo enda ikke sikkert jeg får noe plass. Det er tross alt en god kamp om plassene går jeg ut fra. Men jeg er i hvert fall på vei og prøver.

Men slik som ting ser ut nå så kan det godt hende at jeg kommer meg til Trøndelag til høsten, kanskje kommer jeg til å bosette meg hos bestefar.

Ingen kommentarer: