fredag 28. mars 2008

Happy Bursdag Sigg

Ja, da er dagen kommet og Sigbjørn har fulgt oss med inn i myndighetsgjengen. Det vil si: Sigbjørn er 18 år i dag!
Gratulerer Sigbjørn!

Jeg tror egentlig Sigbjørn er litt lei av oss. Du ser, vi, som består av, Karoline, Linda og meg, har gått rundt og sagt gratulerer til Sigbjørn i hele dag. Det må jo markeres at han blir myndig i dag. Er du ikke enig? "gratulerer med dagen Siggi!" Og utenom å gå rundt hele dagen å hylle Sigbjørn, har vi og hørt mye på musikk i timene. Jeg har sunget med på dem fleste av dem som jeg kunne og til morgensamling og lunsj hadde jeg "Here I go again on my own" på hjernen. Veldig kul og fengende sang, men man blir jo lei kan du skjønne. Litt variasjon i hverdagen er viktig, også innen musikk. Og det er viktig å høre på musikk når man jobber med media, så lenge det ikke er noe dyp skriftlig oppgave. Da kan det bli litt for vanskelig for min del. Men man løfter hele stemningen ved å sette på musikken og da blir alt så mye hyggeligere.

Og i dette øyeblikk ble jeg bombandert av papir der det stod en gratulasjon til Siggi pop, kastet av Sigbjørn/Siggi Pop, ,fordi jeg sa "Gratulerer med dagen" til han. Tenk så gretne enkelte folk kan være. Verdsetter ikke vårt tiltak om å gjøre ham til æresmedlem på bursdagen sin. Det er litt trist. Sigbjørn som er så flink og alt. Jaja, vi har nå gjort vårt beste og med gode hensikter.



Ellers så har jeg sittet veldig mye på nette i timene. Men selv om jeg har gjort det, har jeg i tillegg blitt ferdig med oppgaven min. Har skrevet en hel rapport faktisk og gitt den en fin utforming. I tillegg har jeg redigert baksidebildet på CD-coveret mitt og satt det inn. Så nå er det liksom ikke noe mer igjen å finne på. Særlig når ingen lærere finn svart A3 ark til meg, som jeg trenger for å ferdigstille produktet mitt i prosjekt til fordypning. Da blir det ikke enkelt skal jeg si.

Sigbjørn har en del kallenavn han. Jeg liker å kalle ham "Sigg", Karoline og Linda bruker navn som " Siggi popp og siggi". Det var dessverre de eneste jeg kom på nå i øyeblikket. Det var litt trist, for jeg innbilte meg at det var flere.

Utover dette så kan jeg ikke komme på noen av dagens planer, eller jo. Jeg skal trene hadde jeg tenkt. Så må jeg lese til bilteorien skal jeg noen gang bli ferdig. Og så har jeg lyst til å lese i den andre boka mi, Rødstrupe, av Jo Nesbø. Helt fantastisk spennende bok/bøker. Og i morgen er det buss opp til Eikerapen der man kan stå på ski. Jeg lurer på om jeg vil være med, men i så fall skal jeg bare gå på langrenn, og det er ikke så moro å dra alene. De andre skal stå i bakke de. Det er heller ikke meldt så fint vær, men så lenge det ikke er nedbør går det jo fint. Hadde jo håpet på at det kunne bli en treningstur. Jeg er dessverre alt for dårlig på ski. Kommet helt ut av rytmen og har ingen balanse. Det er egentlig litt trist syns jeg. Så tenkte jeg skulle benytte muligheten til å forbedre meg, men vi får jo se. Jeg skal også rydde ut av baggen min og gjøre lekser og lese på teorien, og lese i boka mi. Så jeg har jo egentlig en del jeg kan gjøre, men det skulle ikke forundre meg om jeg ikke får gjort halvparten en gang. Man skal liksom være sosial også, og så er det jo mat inni mellom også.

Da synes jeg at jeg har fått ned en del tanker og i tillegg har jeg fått fordrevet litt av timen. Men det er fremdeles litt for lenge igjen.

1 kommentar:

Karuulaina sa...

ååh, har du hatt bursdag? gratulera me dagen, siggi pop!