onsdag 10. desember 2008

Helg på Røros

I helga var jeg på Røros. Jeg satt på med Britt Reidun i fra Orkanger og opp til Røros. Veldig praktisk, fordi jeg da slipper å gå over en time for tidlig i fra jobb, og det er mye billigere. Faktisk helt gratis. Men jeg var så høflig at jeg spanderte lunsj på henne, for en gangs skyld.
Vel framme på Glåmos satte vi oss ned og så på tv. Vi skulle se på Norge Rundt der Studio G skulle være med. Og jeg var spent på om jeg ble med. Og da var et bra innslag. Jeg var ikke med mer enn det jeg var på nyhetsinnslaget som ble sendt før i høst. Men det som var enda kulere var at helt på slutten av programmet så kom det et innslag i fra Tangen vgs, andre klassen tror jeg. Det handlet om direkte studiosending som de laget. Det var ganske utrolig mener jeg at to kjente ting kommer på samme Norge Rundt- programmet!

Lørdag dro vi til Røros. Der var Magnus og Anna allerede kommet! For de skulle sove over hos Rutt Karin denne helga. De er så søte at du ikke vil tro det. Anne går rundt og smiler skikkelig flørtende og lurt hele tiden. Vi tok en tur ut i gata og kikket. Det var ganske kaldt, men man overlevde.
På kvelden var vi på teater med småungene. Vi var på "Karry Kalkun". Helsprøtt navn spør du meg. Og veldig merkelig stykke også. Begynnelsen var litt sånn "bob- bob" men andre akt var skikkelig action-fylt og morsom. Det var skikkelig skumle banditter med som det selvfølgelig gikk dårlig med. De var morsomme, men de må ha vært skumle for småbarna.
Til kvelds stakk tante på julebord og jeg ble sittende hjemme og være "barnevakt". Helt greit det. Jeg satt og så på tv og var på data jeg så.

På søndag så var det bakedag. Det er hyggelig! Vi laget kakemenn. Og det er ganske koselig å bake med små barn, men man må igjen ikke være perfeksjonist da. Det fungerer veldig dårlig. Men Anna og Magnus var ganske så flinke til å bake. Og det var så koselig. Rolf Magnus kom og stjal deig, og Magnus klikket på han. Hehe, veldig skjønt.
Da kakene var stekt og kjølet ned, kunne vi male dem. Og konditorfarge, sitter godt! Så etterpå var det mange røde fingre.

Men det var ei skikkelig koselig helg på Røros, hvor vi har utvekslet julegaver og skapet julestemning.

3 kommentarer:

Karuulaina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Karuulaina sa...

så fint. Så flott å blått du har fått da.

Sijih sa...

Mhm, jeg fant ut at blått var litt mer meg. Er viktig å være komfortabel med bloggen sin