onsdag 24. desember 2008

Det er Jul

Da er vi kommet til selveste julaften. Dagen vi har gledet oss til i så lang tid, og om bare noen timer, så er det et år til neste gang igjen. Ganske rar greie, men det er slik vi lever.

Jeg har vært i kirka i dag og sett på et dramastykke om juleevangeliet. Det var ganske hyggelig det. Og jeg hadde på meg Rørosdrakta mi, den er ganske kul den, utenom kysa som er litt ubehagelig å ha på. Men jeg tror det ser ganske kult ut.

Snart tar vi veien opp til Høietun, til tante og hennes familie. Der blir det julemiddag, og så den store pakkeåpningen. Jeg har prøvd å ikke lage meg noen store forventninger om hva jeg får, men jeg tror nok underbevisstheten sniker seg inn her og, og håper på mange og stor gaver. Jeg tror ikke jeg får så mange i år. Men jeg er nysgjerrig på gaven i fra mamma, for det er en ganske stor kasse. Og jeg kan ikke si at jeg kan tenke meg til hva det kan være. Så den er jeg mest spent på altså. Jeg må bare begrense meg og passe på at forventingene ikke blir for store. Det kan jo godt hende at det er noe jeg absolutt ikke ønsker meg. Og det jeg og tenker er, hvis gaven er så stor, hvordan skal jeg få den med meg tilbake til Orkanger?? Derfor tok jeg litt hensyn til størelser da jeg skrev ønskeliste. Man må jo være litt taktisk.

Men da tror jeg at jeg skal ta meg en liten skive som mellommåltid før vi durer opp til tante.

Ingen kommentarer: