søndag 14. juni 2009

Måkan kjem å tar oss!

Da er det blitt søndag allerede. Og jeg våknet tidlig i dag og. Jeg er imponert over meg selv! Kanskje jeg har kommet inn i en god rytme. Jeg har i hvertfall hatt en fin helg. Endelig har jeg fått utnyttet en frihelg på en fornuftig og rett måte!

Fredagen var det, som tidligere nevnt, Studio G fest hos Jonathan. Det var hyggelige saker. En av hovedpersonene kom ikke før sent på kvelden da. Men det er da så. Vi spiste i hvertfall pizza, en god pizza. Jeg fikk perfekt plassering, rett foran pizzaen med reke, skinke og ananas! Nam sier jeg bare. Så fikk jeg prata litt med Jonathan selv, og han var ikke helt klar over at jeg var så ung, hehe. Og etterpå ble vi sittende å prate med alle mulige. Jeg flytta meg ned på andre enden av bordet for å prate med han nye lærlingen og de andre unge. Vi prata om ganske mye forskjellig, og enkelte komiske ting. Som for eksempel hender. At jeg har skeive fingre, og litt korte, lubne fingre som ikke passer på bilder. Men at neglene var ganske ålreite, i hvertfall den ene lillefingerneglen. Og videre gikk vi til armen. Min arm hadde for mye rosastikk i seg, mens hans hadde en bra brunfarge. Så det meste i samtalen dreide seg om foto da.
Og så var klokken blitt over midnatt og jeg måtte begynne tenke på å komme meg til byen skulle jeg rekke siste bussen hjem.

Så Hege, Isabelle og jeg tuslet for å lete etter trikken og ta den hjem. Vi kom akkurat minuttet for sent til trikken! Så vi måtte vente på neste som gikk 00.50. Så da var det spennende å se om jeg rakk bussen til Orkanger 01.10. Og det gjorde jeg heldigvis. Etter å ha hoppet av trikken og løpt til Orkanger-bussen, kom jeg dit akkurat da bussen kom. Helt perfekt. Men å løpe i høyhelte sko er ikke helt min greie på større avstander. Men jeg rakk bussen! Og jeg fikk prøvd å kjøre trikk. Trikk er en kul ting. Den går ganske raskt.

Det var fredag, så kommer vi til lørdag.

Lørdag kom jeg meg opp i rett tid. Gjorde meg klar, og tok en buss til Trondheim. Kom meg inn dit til klokka 14.00. Så tuslet jeg rundt i butikker og så om jeg fant noe spennende. Jeg fant i hvertfall ut at det var mange folk i byen denne dagen, og mange butikker med salg. Men jeg fant ingenting på salg som jeg likte. Det ligger i bakhodet at jeg må passe på å ikke bruke for mye penger nå. Jeg går en fattig tid i møte. Men jeg fant meg et armbånd og et par hårspenner jeg spanderte på meg selv. Jeg har fått litt dilla på turkis i det siste.

Så vandra jeg rundt og rundt og rundt i byen. Hit og dit, opp og fram. Og sånn rundt 16.30 så møtte jeg vel på han Andreas da. Så tusla vi enda mer rundt, og rundt, og rundt, og rundt. Jeg fikk sjekka ut Buran og området i retning Lade. Så spiste vi på Egon. Der har de god mat, og mye mat. Ble ganske mett jeg. Klarte dessverre ikke å spise opp... Og så satt vi der i en god stund. Kanskje to timer? I hvert fall lenge. Og så fortsatte vi på vandrerunden. Kom oss til Bakklandet, møtte på søstra hans. Og så tuslet vi videre mot øya og sjekket ut området der før vi kom tilbake til sentrum hvor vi slo oss ned på en benk. Og det var ikke hvilken som helst benk. Over oss fløy det illsinte, skumle måker. Jeg er ganske sikker på at de planla et angrep mot Trondheim der de satt og skrek. Sann mine ord.
Og til slutt vart æ kjørt hjem. Så ble det enda en sen kveld. Men like vel våknet jeg tidlig i dag!

Så jeg vil si det har vært en bra helg så langt.
I dag er planen å vaske og rydde i hybelen. Jeg har vært litt sløv på kjøkkenet i uka som har vært. Og så MÅ jeg få vaska klær!

Ingen kommentarer: