mandag 29. juni 2009

Tanna

Så tenkte jeg kanskje det var kjekt for dere lesere (som ikke titter på facebook) å høre hvordan det har gått med tanna mi. Og det kan jeg si deg. Den ble bare bedre og bedre i løpet av helga. Og tannlegen som jeg var hos i dag kunne ikke finne noe galt med tannene mine. De var friske og fine sa han faktisk! Kan tro jeg ble glad da. Men så var jo fremdeles spørsmålet hvorfor jeg hadde slik tannverk på torsdag. Eneste svaret tannlegen hadde å gi meg var at visdomstanna mi på den siden vokser litt innover mot resten av tennene. Og dermed presser på resten av tennene mine. Så jeg slår meg til ro med den forklaringen. For jeg kjenner at det er voksing på gang i den visdomstanna.

Men det som er mest plagsomt, er at jeg som er under 20 år egentlig får 80% rabatt på tannlegebehandling hos offentlig tannlege. Så jeg ringte først til Orkdal Tannklinikk, men de hadde ikke mulighet til å ta meg inn. Så med en gang de hørte at jeg aldri hadde vært hos dem før, ble jeg sendt direkte videre til en privat tannlege. Det er så sinnsykt dårlig gjort! Jeg har da krav på å få tannlegebehandling hos offentlig tannlege, og særlig når jeg får det til 20% av prisen. Men i stedet ble jeg sendt til en privat tannlege der jeg må betale fullpris. Skal bare si jeg var heldig som ikke hadde noe galt med tennene mine denne gangen og at tannlegen var snill og gav meg eng od pris. Jeg betalte bare for det materielle, som kom på 170 kr. Men steike å dyrt det kunne blitt. Så utrolig dårlig gjort å ikke gi meg muligheten en gang til å gå til offentlig tannlege en gang! Tipper det samme vil skje når jeg en gang må til vanlig lege også...

Ingen kommentarer: