lørdag 19. juli 2008

La verden smile

Ja, slik gikk det i hvertfall på fredagen, altså i går. Det er mye lettere å omtale det som i går. For, i går var jeg først av alt på jobb, som normalt. Men ikke fullt så normalt så fikk jeg dra hjem en stund tidligere, noe som gav meg god tid til avslapning før jeg ble hentet av Ragnar og to andre jenter. Da skulle vi langt opp i hut i heita, på bondelandet, til ei trivelig jente fikk jeg høre. Og det var langt ut i bondelandet også, men steike å nydelig det var der. Helt fantastisk utkikk. Den er til å misunne! Men ikke sentrumen, for den finnes ikke. Det er slik det gjerne er på bygda.

Men vel fremme ute i bondeland ble vi møtt av ei hoppende blid jente som holdt på å stelle i stand taco. Det får en si. Det var riktig så hyggelig det. Og en etter en, eller rettere sakt, 4 og 4, kom resten frem. Jeg fikk hilst på en god del nye fjes den dagen også. De var kjempe hyggelige.
Så da var det klart for å hugge inn maten. Vi ble sittende på et jentebord, og et guttebord. Sånn for å holde orden i rekkene. Det kunne jo blitt litt forvirrende om vi hadde blandet, det vil du nok si deg enig i. Så jentene pratet om brusfargen, og guttene om bygging.

Men etter prating og spising begynte noen å få makk i fua. Da ble det foreslått; hva med en traktortur? og tilhenger? Jaaaaa, ble det utropt da av de fleste. Så vi tok på oss sko og jakke, og vandret ut i gården. Hengeren ble festet til traktoren, og vi kjørte av gårde. Det humpet og humpet, slik det blir fortalt i sangen om melkeruta. Det var skikkelig bondeliv. Det sprutet skitt på oss, og ved en hump holdt jeg nesten på å hoppe ut av tilhengeren. Det var litt små skummelt, men også veldig komisk.

I dag har jeg tatt meg turen til Trondheim for å sjekke ut bylivet og bussruten. Jeg var innom Studio G i Nordre der jeg fikk hilse på Eva Therese og Lone. I tillegg støtte jeg på to andre Studio G fotografer ved Nidarosdommen der de tok brudebilder. Ellers ble det brukt nok av penger, og jeg føler meg ganske blakk. En kjedelig følelse.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Måtte nesten le da jeg så du ble hentet av Ragnar og 2 andre jenter! Kan mistplkes litt ^^,

Anonym sa...

*Mistolkes

Sijih sa...

Hehehe =P
Ja, ser den nå. Men det er godt folk har stor nok hjerne til å tolke rett. hihihi

Ragnar Mogård Bergem sa...

Kan bekrefte at mitt kjønn er ganske mye mer mannlig enn kvinnelig :)

For øvrig en veldig trivelig kveld :)
Litt vondt i stumpen enda men..

Karuulaina sa...

haha. Ska sei Siri, ka for nåken venne e da du har fått deg seie nå bere eg. Pass deg, sjøl om du kanskje e litt desperat så må du ikkje bere ta alt du kan få tak i..

Sijih sa...

Dette hadde de nok likt veldig godt å få høre ;)
Er ikke så lett når man er helt ny på stedet =/

Karuulaina sa...

nei, skjønne jo da, men ein plass går grensa. Dessuten ska eg komma på besøk te deg å treffa vennene dine ein gong, å da hadde da vore fint om di va litt skikkelige.

Sijih sa...

Oj, den var litt verre.
At du faktisk ska komme å sjekke vennan mine. Scary...
Får løpe fort og finne mæ noen andre, hardbarske folk da...

Karuulaina sa...

trur da e best, ja..