søndag 22. februar 2009

Røros Martnan

Det har vært ei kjempe flott helg. Det har skjedd mye, og det liker jeg. Det handler om å utnytte tiden. I tillegg har jeg faktisk blitt rikere på turen. Det vil jeg si er ganske godt gjort. (og da tenker jeg ikke på bursdagsgaver.) Men utenom de pengene, så gikk jeg i overskudd på en 70kr eller noe (jeg trodde det var 130kr, men jeg er ikke helt sikker på hvor den ene hundrelappen har blitt av.)

Det startet med at jeg møtte Line på Trondheim stasjon og vi tok toget sammen til Røros. Hyggelig å møte på henne igjen, og å ha selskap på veien. Vi kom til Røros klokken 1900 og ble plukket opp av Bård. I Bredalsgården var det fullt av folk på middag. Alle martnashjelperne var på middag i tillegg til de vanlige i huset. Og så kom Line og jeg, og etterpå Britt Reidun og Ketil. Så da ble vi servert lasagne. Og så ble vi sittende på vorspiel på kjøkkenet i en evighet. Og onkel Rolf Magnus begynte å bli vel så god i laget. Det var ganske morsomt det. Han pratet og pratet! Og fortalte alt mulig, og prøvde seg med sin flotte engelsk. Da ble det bekreftet enda en gang at han og Erik er sinnsykt like. Utseende, og måten å oppføre seg på. Helt fantastisk.
Og mellom klokken 23.30 og 00.00 beveget vi oss ut på byen. Og onkel bestemte seg for at vi skulle dra på Bergstaden Hotell. Der er det 20års grense, noe som var trist for meg, men det var det egentlig veldig mange andre steder. Men, vi stilte oss i kø mens Rolf Magnus sendte meldinger med sine kontakter, og viste vakten en av disse, og dermed fikk vi slippe unna køen, og gå rett inn, gratis. Det gjorde at jeg slapp å vise frem legitimasjon, og på den måten kom jeg meg inn jeg og! Steike, så kult sier jeg bare.
Og nede i baren spanderte onkel drikke på alle sammen. Sjenerøs vil jeg si at han er.
Så vi var nå der en god stund, jeg stod og pratet en del med Anne-Li, som var Kari Traa selgeren, og svensk. Hun var skikkelig kul altså! Og så hadde hun en amerikansk kjæreste. Så vi ble litt internasjonale.
Men Rutt Karin og jeg stakk hjem sånn 01.45. Og da skal jeg si at senga smakte godt.
Det ble ingen dans eller noe slikt på meg denne kvelden, men det er hyggelig å være ute for det om.

På lørdagen var jeg ute i gata med folk, og tok for det meste bilder egentlig. Så er spent på å se om noen er blitt bra. På kvelden spiste vi Kleppmjølk. Sinn sykt god, var den! Men en til to timer senere så skulle vi på hotellet igjen, og spise treretters middag. Og atter en gang, på onkel sin regning! Det var jo en helt grei middag, men for det første var jeg ganske mett, og for det andre, var det ikke det helt spesielle. Men det var en hyggelig stund.

Og etterpå gikk vi ned i baren igjen. Så det vil si at jeg kom meg inn på hotellet sitt utested for andre gang uten å betale og ved å være for liten! Hihi, det er litt stas.
Og denne kvelden startet ganske likt som den forrige. Ble spandert på drikke atter en gang, så jeg slapp å bruke et øre. Men utover kvelden så kom Erik, og fikk sakt et par ord til han. Og så kom venninna til Mari, og jeg hilste på hun, men hun bare bablet pjatt som en foss. Og så stakk jeg opp på ungdomsbaren, som jeg tror blir kalt Nuppe. Der var det litt mere folk. Og etter å ha tørt å bevege meg innover i rommet, så fikk jeg plutselig, og heldigvis tilbudet om å ta en dans med en ganske ok fyr. Og da lot jeg ikke muligheten gå fra meg, for man kunne ikke vite om den ville komme igjen. Så da fikk jeg tatt meg tre svingom. Og det var godt å få gjort litt.
Så da ble det en hyggelig kveld. Og etter dansen var klokken blitt rundt halv 2, og tante og jeg gikk hjem. Og da var det igjen ganske godt å få lagt seg.

Så jeg må si at det har vært en vellykket helg, med nye opplevelser. Og jeg må få si at jeg liker spesialbehandlinger!

Ingen kommentarer: