lørdag 14. februar 2009

Valentinsdag

Alle hjerters dag. For en søt dag. Jeg liker den egentlig tror jeg. For da har man liksom en grunn til å gi noen en oppmerksomhet. Og jeg synes det er så koselig å kunne gi noen noe spesielt. Glede noen uten å måtte ha noe tilbake for det.

Men valentinsdag går forbi atter en gang uten en kjæreste. Sånn at du er klar over at jeg fremdeles er singel liksom, eller på et penere språk: "Utan fast føljge". (rettskriving er ikke så flott.) Men jeg slapp å streve med å lete etter en valentinsdate for denne dagen, for det ordnet jobben opp med for meg. De la julebord-festen vår til denne dagen. Både greit og ugreit. Jeg slapp å finne date, men, jeg fikk heller ikke muligheten til å skaffe meg date! Hehe.
Men nå er jeg spent på hvordan festen blir. Vi aner ikke hvor vi skal. Jeg bare har en følelse av at det er langt ut i skogen... Og jeg likeri kke helt det at vi skal gå rundt 15 min i en bakke.... Det passer ikke helt inn i feststemninga. Men det blir spennende å se. Og så blir det spennende å se hvor mange som gidder å følge med på trubadur-gitar-spillinga mi. Jeg fikk nemlig spørsmål om å leke litt Tor i kveld. Så jeg tok utfordringen og takket ja jeg. For jeg tipper ganske mange er sørpe full og har tankene et helt annet sted enn å høre på hvor flink jeg er til å spille! Men det betydde at jeg måtte lete opp sanger å spille. For mitt repetoar er ikke så voldsomt stort. Det er faktisk ganske lite. Så i går kveld satt jeg og lette opp flere noter på norske, flotte allsanger, og noen fra sørlandet! Så får vi se hvordan de blir tatt i mot! Jeg føler at mitt festnivå og allsangnivå, ligger på et annet plan enn de på jobben sin. Jeg liker å være litt mer barnslig jeg! Kapteinsabeltann-sanger er jo bare konge!!!

Men, det blir spennende å se hvordan det blir. Så frem til festen skal jeg bare sløve i dag. Det er ganske digg. Så nå må jeg nesten opp og mekke meg litt frokost tror jeg.

1 kommentar:

Bente sa...

Happy valentinesday!! Og trenger du noe å skrive om - så sjekk bloggen min ;) KLEMMEr