onsdag 4. februar 2009

En flott dag

Jeg har hatt en fin dag, og selv om det er sent, så tror jeg at jeg skal fortelle om den her med en gang for i morgen så er det ikke like morsomt lengre. I tillegg kan jeg sove litt i morgen.

Dagen startet med litt feilberegning av tid og buss, så jeg kom 1,5 time for tidlig til byen. Først gikk jeg inn på Comfort Hotell som ligger omtrent ved Nova, fordi jeg trodde det var der den regionale lærlingsamlinga skulle være. Et fantastisk nydelig hotell som jeg må huske på kan brukes til en fagprøveoppgave, tror jeg. Helt fantastisk nydelig!!
Men dette var feil hotell, men fant ut av dette tidsnok og gikk rundt hjørnet og kom rikitig. På samlingen ble det pratet om diverse rettigheter og holdninger og ansvar som lærling. Egentlig så visste jeg alt fra før av, fant jeg ut. Men det var litt greit å få høre noen av tingene. I hvertfall på første halvdel. Og han som pratet i fra LO var sykt kjekk, så det var null problem å følge med. Men ettersom vår bedrift (lærlingene i bedriften) ikke har noen avtale med LO så har dette null å si for oss!

Vi fikk servert buffe-lunsj i middagstil. Smakte litt godt, men jeg må si at de siste gangene jeg har vært på hotell de siste gangene, så har lunsjen skuffet meg. De er ikke så gode, de bare ser veldig fansye ut.
Og siste halvdel var ikke så kult. I hovedsak på brukte de nå bare helsearbeidere eller anleggsarbeidere som eksempler. Og det er litt kjedelig, for det er egentlig ganske forskjell fra fotografer. Synes de skulle tatt inn litt media og jeg da men.

Og så dro jeg på bok og media butikken i byen. Den er seriøst skuff! Den i Kristiansand er så sykt mye kulere!!! Men jeg fant meg nå et smykke som jeg var på jakt etter, men det var ikke så kult som det jeg har fra før av. Men bedre enn null, for nå hadde jeg plutselig ikke noe kors-smykke lengre. Det må man ha! Og etterpå gikk jeg bort til Trondheim torg, men på veien så holdt noen på med filminnspilling. Det var ganske stilig, men jeg lurer veldig på hva det var til.

Og på torget så hang jeg på Elite Fotoen som alltid. Hadde noen prater sammen med de ansatte der. Veldig koselig synes jeg. Jeg er ganske glad i å prate, så da får man benytte sjansen. Og så fikk hun Torun meg til å gå å prøve å skaffe meg en modell til oppgaven vår (bilde til boka), eller, hun gav meg inspirasjon! Så da gikk jeg rundt på butikken på senteret og stirret på dem som jobbet der. Og så fant jeg meg først en gutt/mann, som jeg tenkte kanskje kunne passe. Men da jeg samlet mot til meg for å spørre, så hadde han tatt lunsj. Så da prøvde jeg å spør en annen fyr som jobbet på Jack and Jones. Meeeen, han sa nei med en gang. Men jeg følte meg ganske så tøff som tørte å gå bort til en helt fremmed (og ganske pen) gutt/mann og spør om han har lyst til å stå modell for oss! Det var litt "kick".

Men siden han sa nei, så måtte jeg prøve han andre fyren når han kom tilbake fra lunsj. (men han andre fyren tror jeg kanskje passet bedre i tillegg og). Og så kom han tilbake, og jeg gikk bort og spurte. (først forklarte jeg da hvem jeg var og hvor jeg kom fra) Og da jeg spurte om han ville stå modell så fikk jeg svaret : "Når da?" Noe så gledelig.
Han passet ganske greit inn i bildet vårt tror jeg. Han er i hvertfall pen, og har den sleiken vi tenker litt på. Og så jobber han i herrebutikk med dresser, så jeg fikk ham til å låne noen klær i fra jobben sin, som han trolig fikk fikset. For da har vi antrekket hans også! Æ følte meg så god! Og så moro det var.

Og så var det Krik, Vollyball trening. I dag var Birgitta trener. Flotte greier. Og så delte vi oss opp i to grupper etter nivå. Det er litt sånn smårart å gå på den gode gruppa, men jeg føler jeg kan det basic greit, og heller trenger mer samspill og øve meg på opplegg. Og så er det mye gøyere å spille med de flinke og får utfordringer i harde smasher, og ikke minst, klare å blokke dem! Det er nais altså!!!! Jeg klarte å blokke en i dag på skikkelig! Hihihi, da ble jeg litt stolt. (Det er lov å bli stolt av seg selv!)

Etter trening så var det hybelkveld, og for en gangs skyld tenkte jeg at jeg skulle bli igjen i byen å bli med på denne aktiviteten. For tenk så koselig, hybelkveld! Masse koselige Krik-ere og deilig vafler og brownies. Så jeg ble med til dem som bodde nærmest bussen min (de bodde ganske nærme og.) Og da fikk jeg hilset på en hel nye folk, og lært meg mange nye navn, som jeg tror jeg skal klare å huske. Og så fikk jeg pratet litt med Steinar, det er hyggelig, og utvekslet litt arbeidserfaringer. Og kanskje jeg har skaffet meg noen nye modeller? Kanskje....
Men i det minste har jeg fått måte flere nye kristne folk. Og det er virkelig koselig. Og de syntes jeg var utadvent! Og det må jeg få si at jeg følte meg og. Skikkelig blid og i møtekommende.

Men snart så må folk gå lei av regla mi om at jeg er fotograflærling (oooh, spennende) og bor på Orkanger (hmm...), og er kollega med Steinar! (kjenner du han kanskje??)

Det er det jeg som oftest sier til de nye bekjente på Krik. Og så har jeg funnet ENDA en i fra Kristiansand! Nærmere bestemt Strai. OG han kjenner fetterne mine. De var de eneste jeg kom på som vi kanskje hadde felles bekjente ettersom hvor han bodde, og at han er en del eldre enn meg (hele 6 år visst). Men så er jeg omtrent, garantert, minst på hele Student- Krik, så blir det litt sånn. Men jeg føler meg ikke liten, og jeg liker å bli kjent med folk som er eldre enn meg!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, du er nokk minst ja ;p Kom og tok plassen min og greier, så nå kan de ikke "mobbe" meg med det lengre heller.. ;P ;D

Bodil sa...

Hmm, spennende innlegg ja;) Når kan jeg få være med på KRIK??

Sijih sa...

Krik : tirsdag klokken 18 på katta i trheim!
vollyball altså =D