fredag 30. januar 2009

Prosenter, Prosenter, Prosenter

Det skal man gi dersom man vil tjene penger. For alle damer eeeelsker å tjene penger på å få prosenter. Og det er jo ganske sant.

Dette lærte jeg i dag på seminar på Tiller. Det var ganske interessant vil jeg si. Og deilig å gjøre ting litt utenom det vanlige. Først var det en ex-fame fotograf som pratet, og da aller mest om det å selge. Hvordan man kan "lure" på kunden ekstra produkter, eller, gi dem flere ideer om hva de kan bruke penger på. Han hadde noen gode tanker der. Og så kunne vi spise så mye softis vi ville, og drikke te, kaffe og kakao! Og så var det en nydelig hotell-lunsj, selv om det var litt for mye spesielt. Men det smakte godt og jeg ble mett.

Etter lunsj var det svenske fotograf Anna Hult som skulle prate. Hun var litt med på det estetiske, og følelsemessig. Hun var en skikkelig livlig person. Så jeg sovnet ikke. Hun var ganske gøy å høre på hun og. Og fikk oss til å huske på at vi har et spennende yrke, noe jeg egentlig vet da men. Men jeg vet og at jeg må terpe på klassisk lyssetting, og vite at jeg faktisk har kontroll på hva jeg driver med. Det er ingen dum ide det. Det blir litt mye på "måfå" nå. Ikke helt bra med tanke på svenneprøven.

Men man må stole på magefølelsen sin, det fikk jeg med i fra han Thomas. Han fikk meg og til å innse, eller bestemme meg for, at jeg må bli mer utadvent og livlig og selvsikker når jeg har kunder til fotografering, og se om hvordan bildene blir da. Jeg er litt spent på om jeg klarer det, se om jeg finner på ting å gjøre.

Ingen kommentarer: