tirsdag 6. januar 2009

For en nedtur

Se for deg situasjonen. Det er førjulstid og du har så mye å gjøre at du ikke har tid til å spise, eller å sitte ned i to sekunder. Det står folk i lange køer og venter på å få hjelp. Du er rett og slett i hundre. Og så kommer juleferien med full rulle, og masse folk.

Men så, så kommer man tilbake til hverdagen på nyåret. Det kommer to kunder før lunsj, du sitter og sliter ut ræva og vet ikke hvor du skal gjøre av deg. Du har rett og slett så lite å gjøre at du nesten går på veggen.

Slik var overgangen omtrent nå etter jul. Det er så vilt lite å gjøre nå i forhold til før jul. Og det er så gørr kjedelig. Det var så gøy på jobb før jul nemlig, med alt som skjedde. Vi var i aktivitet hele tiden, og litt over tiden. Mens nå, gjør vi ingenting. Vi sitter på ræva og kjeder oss i hjel. Skulle så gjerne hatt noe fornuftig å gjøre. Jeg har en del foto-oppgaver å gjøre, men de gjør jeg etter jobb ettersom det er da modellene er ledige. Så blir jo deler av tiden på jobb brukt til å fikse bildene jeg tar, men det bruker jeg ikke en hel dag på heller. Så, det vil si at jeg kjeder meg mye.

Men det kan jo hende at det snur litt snart. For snart begynner vi med fotografering igjen. Og da kommer det i hvertfall noe å gjøre. Det blir vi alle glade for. Utrolig nok, på et vis.

Ingen kommentarer: