søndag 25. januar 2009

Merket for livet

I dag var jeg atter en gang i Trondheim. Begynte å bli ganske kjent der nesten. Men denne gangen hadde jeg et spennende æren. Det var tid for å bli merket for livet! Jeg har altså i løpet av dagen fått tatovert inn det japanske tegnet for "pappa". En veldig fin ting vil jeg si. Jeg fant ut i dag at det kan jo faktisk bety to ting. De to tingene jeg stod mellom da jeg valgte tatovering. Altså; Pappa som i min kjære pappa, Arne, som døde for 4 år siden nå. Og den andre; faren min i himmelen, Gud. Det er jo bare helt toppers.

Og å ta tatovering var ikke så vondt som jeg kanskje trodde det kunne være. Men sier ikke av den grunn at det ikke gjorde vondt. Det var liksom ikke akkurat godt. Det var verst mot slutten da han satt lenge på et område med penna si. Men da var det bare å stenge smerten ute og nynne litt, så gikk det så bra som bare det. Og så tok det bare rundt et kvarter å få det gjort.

Etterpå traff jeg Birgitta og vi dro på shopping, for så å spise på den italienske restauranten i Nordre. Det var god mat altså! Og så var det tid for å gå i Salem. Teste om det kunne være noe mer for oss. Et sted å henge blant kristne. Og det fikk vi/jeg bekreftet. Det startet litt treigt, men så kom det seg, og mot slutten var jeg helt oppslukt av lovsangen, og svingte med. Det er litt digg å slippe seg litt løs og tromme med.

Og etterpå skjedde det gøye. Det var "fest" hos vaktmesterne i naborommet. Det var skikkelig koselige greier! Fikk hilst på litt folk og pratet litt, og vært litt sosial. Og der møtte jeg jo på enda flere Kr.sandere. Det er mange av dem her oppe. Og det er litt morsomt.

Men til slutt et bilde av dagens verk.


Et minne i fra shoppingturen vår:

5 kommentarer:

Bodil sa...

Crazy, korr mang tegn du mått ha for å få t pappa!!! Æ har nestekjærlighet, og d e jo bærre et!! Eller kanskje d e to, no vart æ litt usikker på om dem heng sammen eller ikke, men uansett!!

Sijih sa...

Hehe, det kunne blitt skrevet med et tegn også. Men jeg likte å ha en rekke jeg ^^
og så sa venninna mi som kan litt japansk at det var riktig, og anbefalte det =P

Anonym sa...

merkelappen miiiiiiiiiiin jo ;p

E sa...

Så kult d va:)
G R A T U L E R E!

Bente sa...

Stilig tatovering!!! :)
Her er en utfrodring til deg: les siste innlegget mitt...og ta imot utfrodringen der :)

http://skrasledalen.blogspot.com/

Og forresten...utrolig koselig å lese bloggen din!
Klem fra Bente