søndag 15. mars 2009

Hvilken lørdag

Det var en fantastisk fin lørdag i går. Det skjedde så mye, og det som skjedde, var hyggelig! Alt sammen.

Det startet med at jeg dro til Trondheim for å overvære den lille forestillingen med Langemann og Benjamin fra Kaptein Sabeltann. P4 vinterlyd var nemlig i Trondheim denne lørdagen. Og da var det jo litt liv, men det var jo ikke bare det som skjedde. Det var jo også Toilldager i byen, og da var det jo stappfullt med folk! Jeg fikk et lite sjokk da jeg så alle folkene som stod i kø alle veier. Det minnet litt om handelens dag i Kristiansand. Så siden det var salg i byen så måtte jeg jo sjekke ut om det var noen store kupp å gjøre, men jeg fant ikke stort. Kjøpte meg en genser jeg har sett på lenge, og en bjørn borg bokser på tilbud.
Og som du ser, så var det litt folk på Trondheim Torg. Og de stod ikke stille, hvis det er det du tror.

For de som står i høyre hjørne, alle de står faktisk i kø til BigBite-en.

Og videre så var jo målet mitt med dagen å få et blikk av Langemann og Benjamin. Langemann er virkelig et lite forbilde. Jeg digger han så sinnsykt! Er villere enn smårollingene når det kommer til denne karen.

Så klokken 1500 var det klart for det "store" showet. Der kommer heltene fra Sørlandet! Å, dyreparken er så koselig! Langemann og Benjamin hadde et lite show på 20 minutter der de sang 4 sanger. Og det var noen av de beste sangene! Å hvor jeg digger dem!

Og senere så var det en gratiskonsert med diverse folk. Fikk ikke med meg hele denne, men hørte på noen av dem, vet ikke om jeg gikk glipp av noe interessant, og det man ikke vet har man ikke vondt av. Her er i hvertfall CC Cowboys. Visste ikke at de var så gamle. Haha.



Og etter konserten så satte jeg meg på bussen sammen med Steinar på vei mot Bowlingen på Sandmoen/Heggstadmoen. Her skulle vi Orkanger-folkene få festen som ble lovet for et år siden. Vi var en god gjeng i fra Studio G som var på Go-kart (bare gutta som kjørte) og pizzaspising, og så bowling. Jeg må få si, jeg suger i bowling! Enkelt og greit. Men jeg har ikke spilt bowling på 2-3 år nesten. Og resultatet har jeg ikke tenkt å fortelle. Men jeg må si, disko-bowling er en merkelig greie! Plutselig kommer det blinkende lyse akkurat i det du sender kula ut på banen. Det er ganske upraktisk.

Etter bowlingen stakk vi på Annen Etage på Heimdal. Der var det koselig altså. Og det var 20-års grense der... Men! Jeg kom inn! Berit måtte vise leg, og hun blir 22 i år, mens jeg der i mot, snek meg diskre forbi alt som kalles vakt. Viktig å ikke få øyenkontakt med dem, hehe.
Og det var så sinnsykt bra musikk på stedet denne kvelden! Helt fantastisk. Jeg ble helt forelska i den musikken. Likte ALLE sangene, og vi var der i fra 22 til 01.30, så det ble spilt en del sanger. Han fyren var så sinnsykt flink til å spille, og så fin stemme! Og så var Mari og jeg ganske flinke til å digge på dansegulvet. Det var skikkelig moro å danse. Det er rett og slett ganske moro å være på fest med Mari. Hehe. Så dette var en vellykket dag. Fra morgen til kveld!

1 kommentar:

Bente sa...

Morro å se bilder av Langemann og Benjamin, ja og sabeltann og :) Har jo jobba sammen med de noen år.