søndag 29. mars 2009

Tha city

Da har jeg kommet meg til det blide Sørlandet. Etter mange timer på toget. Det ble lite søvn på nattoget. Det var ganske ubehagelig togtur der. Fikk vondt i kroppen og hodet. Så jeg var glad for å få byttet tog i Oslo. På det toget sov jeg vel så godt, selv om det ble et par stive skuldre og nakke.

Vel fremme i Kristiansand bar det rett hjem for å skifte og pusse tennene før vi så dro rett til Tante Gjertrud for å ha en liten bursdagsfeiring for meg. Så der kom vi klokken 13.00 og spiste pizzaboller, og kaker, og møtte på familien og endelig fikk jeg sett lille Ylva. Og vi dro ikke før klokken var 17.30. Klokken 1921 tok jeg bussen til byen for å møte mine gode venner Elida, Silje og Valentina. Vi stakk på Egon og spiste god mat. Og jeg må si at det var mye folk ute denne lørdagen. Så vi satt da på Egon i en times tid og hygget oss før vi beveget oss ut i gata.

Så hadde Elida fått en invitasjon i fra en Martin vi har gått i parallellklasse med, om å bli med på en fest greie han var på. Vi hadde ikke noe bedre å gjøre, så vi stakk dit da for å sjekke det ut. Vi tenkte nå at det kanskje var litt folk og liv der. Men det viste seg da vi kom opp at der satt de tre stykker og røykte for harde livet og hørte musikk og drakk. Litt stusslig så det ut gitt. Men vi slo oss nå ned, selv om det var alt for mye røyklukt der. Og ingen av oss hadde lyst på noe av drikken de hadde å tilby. Og jeg tror de ble litt overgitt for det. Men jeg var god og hyper for det om! Jeg hadde det ganske morsomt der jeg satt, jeg.

Men så var klokken blitt sånn 23.30 og vi fant ut at det var på tide å tusle til byen om det skulle være noe poeng i å stikke inn på et utested. Så da tuslet vi.
Men det var bare Silje og jeg som gikk inn på Midnight, mens Elida og Valentina stakk hjem.

På Midnight møtte jeg plutselig på Kristiane og Plub! Det var morsomt det. Og veldig koselig. Og så fikk jeg hilse på hun som er lærling hos Glimt Fotografene. (Bare at hun har tenkt å slutte da). Og så møtte jeg på en Trondheimsgutt som er kjæreste med Rebeckka som jeg gikk i klasse med på ungdomskolen. Så jeg vil si jeg møtte mange forskjellige folk jeg hadde et "bånd" med. Veldig morsomt. Hadde det hyggelig og pratet i vei, før Silje og jeg tok siste nattbuss hjem klokken 0210.

1 kommentar:

Haruko sa...

det var en koselig, morsom kveld :D hahaha.. "sæd i øyet". Jeg ler. Vi må gå sammen igjen en dag. Spise eller noe, siden været er så fint