søndag 1. mars 2009

En tidlig søndag

Dette var en ny opplevelse. Jeg våknet litt over halv ni i dag tidlig. Helt av meg selv, og ganske så uthvilt. Det kan kanskje ha noe å gjøre med at jeg klarte å legge meg midnatt i går og. Og det var ganske fint gjort. For det skjedde absolutt ingenting i går kveld. Og jeg var flink til å ta til fornuft og bare gå å legge meg. Stolt. Og på fredag så var jeg helt uthvilt da og, så det hjalp sikkert på slik at jeg ikke trengte så mye søvn i dag.

Og det at jeg våknet tidlig i dag betyr at jeg har en lang dag foran meg. Men jeg kommer ikke til å gjøre noe mer fornuftig av den grunn. Det eneste jeg skal gjøre i dag er å vaske hybelen og vaske klær. Og det tar ikke hele dagen. Så da velger jeg å ligge i senga lenge, og nyte ferien min. Det er ikke så ofte man har sånne avslapende morgener. Og her på Orkanger så skjer det absolutt ingenting for min del på søndager, aldri. Jeg burde snart gjøre noe med det, men finner ikke ut hva. Så, om noen har et heidundrende bra forslag; sleng det ut!

Men, det jeg ser frem til nå er å få besøk av Elida! Hun kommer til Trondheim i morgen kveld, så da skal jeg inn å hente henne. Jeg gleder meg så voldsomt. Å, som jeg lengter etter litt venninnekvelder. Og det som er enda mer digg er at jeg har fått ferie hele uka, så da har vi masser av tid til å henge sammen. Tiden må utnyttes! Og det tror jeg den blir. Og så er det jo bursdagen min på fredag, og da håper jeg Elida og jeg kan finne på noe moro.

Og på grunn av det, så tar jeg meg en lang morgen i dag, og så tar til å vaske og rydde senere. Har da hele dagen på meg!

Ingen kommentarer: