lørdag 22. november 2008

Det er jul, snart

Jeg driver å høster inn julestemning. Dermed så tenner man lys i vinduet, henger opp stjerner på veggen, rydder rommet og hører på julemusikk. Det er så koselig. Og rommet mitt har virkelig rett belysning i forhold til jul. (ellers så er det en tanke for mørkt)
Forrige søndag fikk jeg ryddet rommet mitt til de grader, og tatt en skikkelig vaskerunde. Og i dag har jeg klart å bevare det meste. Det er i hvertfall ganske så ryddig. Ligger et par klær hengende over senga, men de er det uansett ikke plass til i skuffene min. Jeg har nok alt for mange klær og for lite skapplass.

Men jeg koser meg i hvertfall med å tenke på at det snart er jul. Selv om noen vil si at det er tidlig, så hører jeg ikke på dem. For hvis jeg skal henge med på trenden med at jula ikke begynner før 1. desember, ja, så vil ikke julegleden få nok tid på seg til å sette seg. Dermed begynner vi nå! Det er tross alt bare en uke til første søndag i advent. Sykt.

Jeg har gjort unna en god del julegaver. Gaver til alle søskenbarna på pappa sin side er gjort unna, noen er til og med levert. Mamma er jeg ferdig med, og de fleste andre er jeg sånn halvveis med. Silje og Elida sine gaver ligger klare til sending. Jeg synes det er så utrolig gøy å kjøpe julegaver! Skulle ønske jeg hadde uendelig med penger, for jeg har så lyst til å gi store gaver til folk. Men økonomien setter en del grenser.

For det har seg sånn at denne måneden er jeg nesten blitt blakk. 500kr er det som står igjen på kontoen min. Det skal rekke til 1. desember. Tror ikke det skal bli noe problem. Men det er litt sånn småekkelt å vite at man egentlig ikke har penger. Men jeg har brukt en del penger på gaver og alt annet som skulle betales denne måneden. Du ser, jeg har tenkt at jeg må få kjøpt gavene denne måneden, sånn at jeg ikke blir blakk neste måned. For da er det mye å bruke penger på. Da skal jeg nemlig hjem! Og så er jeg ikke sikker på hvor mye lønn jeg får i desember. Har tross alt en ferie på 2 uker da. Så er litt redd for at den lønninga kan bli halvert. Men igjen så skal vi få litt mer i stipendutbetalinga i januar. Det er litt kjekt. Men sånn i det store hele har jeg ingen økonomiske problemer. Om det blir krise så har jeg en sparekonto å ty til.

2 kommentarer:

Karuulaina sa...

sorry, Siri, eg vett bere ikkje om eg like at du begynne så tidlig me den julen din altså.. Men gratulera me ny layout! :)

Bodil sa...

Åååå, æ glede mæ sånn t JUUUL!!!