søndag 30. november 2008

Første søndag i advent

Det er koselig. Det nærmer seg jul. Jeg håper dette blir en fin jul. En rolig og koselig jul. Jeg har ikke tenkt å stresse med å ordne alt mulig når jeg kommer hjem til jul. Det som ikke er fikset, det får bare være. Det blir jul like vel. Og det er ikke alt mulig dikkedari som teller, men det å være sammen, og feire jul. Og jeg vil tilbringe mest mulig tid i hygge med folket når jeg først kommer hjem, og ikke stå på kjøkkenet dag ut og dag inn å bake julekaker. Og så har jeg en plan om å treffe litt venner, eller jeg skal treffe mine to beste venner i Kr.sand. Silje og Elida. Elida skal treffes første dagen jeg kommer hjem, altså lørdagen. Og Silje skal jeg på julekonsert med på bittelille julaften. Og resten av tiden må bli brukt sammen med familien. Ellers tror jeg nok de blir litt skuffet.

Julegavene er unnagjort, untatt den til broren min, men den skal bli handlet inn på bittelille julaften. Så jeg har planene klare. Så nå håper jeg bare ting går som jeg har tenkt. Og jeg håper det blir en god jul. La det bli en god jul.

Forutenom det, så er jeg litt blakk akkurat nå. Men etter planen så skal det komme lønn i morgen, og det må det gjøre, for ellers har jeg ikke råd til å gå til frisørtimen jeg har samme dag. Det har gått mye penger denne måneden, og i tillegg fikk jeg 1000kr mindre i lønn. Akkurat hva som har kostet så mye, det er jeg ikke sikker på altså. Men det har nå gått som det har gått.
Alt ordner seg på et vis. Selv om neste lønning igjen blir ganske liten. For jeg har handlet til omtrent 1000kr i butikken som trekkes fra neste lønn. Litt småskummelt. Men har jo sparekontoen å falle tilbake på om det blir ille.

Det blir jul likevel.
Og etter jul blir det nyttår, og da skal jeg på Explore på Lillehammer. Jeg håper det blir bra, for ellers blir det litt dumt. Jeg ofrer tross alt en uke av ferien min på å være der, i stedet for hjemme.

La det bli en god jul.

Ingen kommentarer: