lørdag 18. oktober 2008

Halve Norge

Da i løpet av omtrent 24 timer har jeg klart å reise gjennom omtrent halve Norge. Jeg synes jeg har vært flink. Jeg har fått sett mye forskjellig landskap, og hvor utrolig innholdsrikt land vi har. Det var det kule. Og på toget fra Oslo, da jeg spiste frokosten min i kafeen, så ble jeg snakka til av to mannfolk som visst nok hadde satt seg på feil tog, fant de ut til slutt. Men det var ganske morsomt å snakke med dem. De spurte meg ut om hvor jeg skulle, og da jeg sa at jeg skulle hjem til Tr.heim, begynte de å stusse. Så da fikk de høre at jeg var fra Kr.sand, og nå var fotograflærling å Orkanger. Så vi hadde en liten samtale om det, før jeg gikk tilbake på plassen min, og de trolig hoppet av toget på Hamar for å komme seg på riktig tog.

Men, tenker jeg skal holde dere oppdatert over min munn-situasjon. For den er ikke bare enkel. Når jeg våkner om morgenen, våkner jeg med godt håp. Tungen er ikke vond, men blemmen kan være ganske sår. Og det virker som den bare blir større og større, selv om ut i fra normalen, burde den blir mindre nå. Og den svir noe utrolig. Så det kjennes i hele kroppen når det svir i blemma. Og når man da sitter på et tog, så er det ikke så mye annet å gjøre enn å sitte å tenke på den vonde blemma. Og tunga som bare blir mer og mer sår utover dagen. Og da igjen kan det bli vanskelig å spise mat, eller, problemet er å få bort maten i fra tennene etterpå, for det gjør vondt i tunga. Og etter å ha hatt det slik i en uke nå, så skulle man tro det snart var over.

Og bare for å si det, så har jeg reist 230mil denne uka. Eller, 115 mil hver vei. Og det tok nesten 24 timer i fra jeg gikk ut av døra hjemme og til jeg var helt inne døra på Lundeneset. Det er litt spesielt. Men dette har jeg vel kanskje skrevet om før i bloggen da.

Og, når jeg en gang får tida, så er planen å få ut en liten reisevideoblogg. Så vær tålmodige, og følg med i spenning.

4 kommentarer:

Haruko sa...

jeg utforder deg!! sjekk bloggen min!!! do it do it do dit!!

og og.. du reiser mye Dx føler jeg er stuck in Kr.sand jeg:P

Karuulaina sa...

glede meg te reisevideobloggen din :P

å stakkars deg, me den tunga di altså, du har da ikkje lett.

Sijih sa...

Nej, tunga og munnen min er litt vanskelige, meeen, i dag snudde nden litt.
Har et håp om at blemma er på vei tilbake no!

Og prøvde i dag å få inn bloggen min, men fikk det ikek til, torr jeg må kjøpe meg en firewire!=P

Madeleine sa...

Oslo-trondheim by tog er absolutt ikke gøy!