fredag 4. januar 2008

Et nytt år på ny

Så har det gått 4 dager inn i det nye året. Jeg kan ikke si at ting har forandret seg så voldsomt i fra i fjor. Jeg er den samme, tror jeg. Og verden går som den alltid har gått, uten om en ting! Det har blitt billigere å skaffe seg pass! Utrolig beleilig for lille meg, som uten å vite det møtte opp på politihuset og hørte småsnakk om at prisen var halvert. Wuhu, tenkte Siri da. Selv om det var mamma som stod for betalingen uansett. Men når mamma måtte betale mindre for pasest, kan vi snylte henne for penger til noe annet. Alltid kjekt. Så slipper Siri å få slik en dårlig samvittighet. Den samvittigheten er ikke så kjekk å leve med bestandig. Men nå har det seg slik at Siri ble født med en stor samvittighet å ta hånd om. Så da får vi leve livet ut i fra den.

Men egentlig så hadde jeg tenkt å prate om nyttårsforsetter, som jeg aldri har helt satt meg inn i eller brydd meg om. Det å sette seg et løfte om å bli et bedre menneske osv i det nye året. Hvorfor må det gjøres akkurat på nyttårsaften? Det syns jeg egentlig er en dårlig tid. Det er midt i et skoleår, og man er opptatt med en haug av ting. Det burde heller komme på høsten. Det er da man gjør forandringer i livet. I hvertfall er det slik for meg.

Og ikke at jeg gidder å ha noen nyttårsforsetter. Hvorfor ikke bare gjøre som man vil, og sette seg vanlige mål? Jau jau. Slik tenker Siri om den saken.
Jeg, Siri, for min del tenker at hvis jeg skulle hatt et nyttårsforsett på trass, så burde det kanskje være å bli mer utadvendt. Jeg tror jeg ikke hadde hatt vondt av å drite meg ut i blant uten å bry meg. Men så er det jo der problemet ligger. Jeg takler ikke å drite meg ut uten å bli knall flau. Kanskje jeg skulle meldt meg på et kurs hvor man lærer å drite seg ut? Ingen dum ide, men har Siri tid til det? Nei, det er nok av ting jeg gjerne skulle gjort, men ikke har mulighet eller tid til. Så som så mange andre skulle jeg gjerne trent enda mer, og flittig. Men å være effektiv, det tror jeg jeg står godt rustet i. Skal noe gjøres, gjør vi det med en gang for å være sikre på å få det gjort! Og det skal i tillegg gjøres systematisk! Halloen, hvordan ville det gått ellers? (Siri finner ordet "Hallo" veldig fint til å bruke i slike setninger)

Å prate om seg selv i tredje person kan være ganske underholdene om du ikke har lagt merke til det.

Ingen kommentarer: