mandag 28. januar 2008

We are family

For øyeblikket sitter jeg og ser på Norges Herligste. Et koselig program det. Ylvis- brødrene er jo helt elskbare. Han lyse er den kjekkeste av dem. De er så komiske og gutteaktige begge to.

I helga har jeg og Atle vært på Røros. Vi reiste opp på onsdagen, og reisa gikk ikke helt smertefritt for seg, men jeg har ikke ork til å fortelle hele handlingen der. Greia var i hvertfall at Coast Ari gikk konkurs og vi måtte ta toget i stedet.

Det har vært en kjempe hyggelig helg. Selv om anledningen var trist, så ble det veldig hyggelig. Under begravelsen var jeg med og bærte kista. Det var egentlig en stor ære fant jeg ut. Men dørene ut kirka var ganske så smale, så ble litt små komisk da vi smøg oss gjennom. Jeg ble og ganske fasinert over tralla som kjørte kista utenfor. Det virket som den var styrt av en kontroll, og jeg skjønner ikke hvordan de fikk den til å kjøre i rett retning.

Kjøttkakene vi spiste i samfunnshuset etterpå var rett og slett de beste jeg noen gang har smakt. Alt var helt himmelsk! Riskremen etterpå var også nydelig. Og dette er retter jeg vanligvis ikke er så begeistret for, så da måtte det ha vært godt.

Hele helga har vært så koselig, med mye tid sammen med familien. Hele familien var til stede, og det er ikke så ofte at absolutt alle er til stede. Så det skjønner jo de fleste at er hyggelig. Og med god mat, så kan ting nesten ikke bli bedre.

Jeg har fått skikkelig lyst til å flytte oppover til Trøndelag nå. Det er ikek annet i hodet mitt nesten. Så jeg håper så inderlig at jeg klarer å få meg en lærlingplass til høsten. Det er virkelig min største drøm for tiden, men jeg gr rundt med en tvil, for ikke å bli for skuffet om det ikke skulle gå. Og i tillegg er sjansen heller ikke så stor for å lærlingplass heller liksom, så oddsen er i mot meg. Men å! Jeg bare vil så inderlig til Trondheim til høsten!!!!

2 kommentarer:

Espen sa...

Du elsker virkelig Trøndelag, Siri.

Karuulaina sa...

tja, gjere du virkeli da, du som ska fløtta te BØMLO!?:D