søndag 24. mai 2009

Lørdagen min

I går ble en veldig fin kveld. Dagen var ikke så spennende, da satt jeg bare på jobb. Men rett etter jobb dro jeg til Trondheim. Der var det stappfullt av folk, og ganske vanskelig å komme seg rundt på torvet ettersom det var Rock-festival i byen/torget. Jeg for min del hadde tenkt meg på møte på salem, og mens jeg ventet på at det skulle starte, tuslet jeg litt rundt i gata. Så satte jeg meg på en stein og ventet på at klokka skulle gå, og da kommer det plutselig en afrikaner bort til meg og startet å snakke på engelsk. Jeg skjønte ikke helt hva han ville, og ville aller helst bare gå. Men etter hvert som han pratet fortalte han at han var ny i Norge, og trengte noen til å vise hvordan man oppfører seg i Norge. Han hadde skjønt at nordmenn syntes det var ganske snålt at fremmede folk startet å prate med dem. Men han hadde sett meg og syntes jeg så hyggelig ut. Og han spurte om jeg var kristen (jeg har alltid på meg det store kors- smykket mitt så), og da fortalte han at vi delte samme tro. Han holdt til på Heimdal og gikk i kirka der. Så da fant jeg ut at han ikke var så veldig skummel i hvertfall. Så var jo hyggelig å slå av en prat med ham, og jeg fikk nummeret hans, men jeg tviler nok på at jeg noen gang kommer til å bruke det altså. Tipper han var ganske mye eldre enn meg egentlig.

Så var det møte på Salem. Var veldig lenge siden jeg hadde vært på møte, så det føltes godt å få litt påfyll. Talen handlet om nådegaver, og det var kjekt å høre om. Så må bare prøve å gjøre noen av oppfordringene. Noe som ikke er fullt så enkelt.

Etterpå fant jeg ut at det var mange på møtet som jeg kjente. Så jeg satte meg ned sammen Egil, Ingunn, Margrethe, Kristine og Lars Erik. Det var moro, altså. Snakket om mye rart. Egil og Lars Erik var ganske opptatt av hvordan det gikk med sjekkinga til Ole Henrik. Og vi fikk testet litt papirfly og stearinlys saker. Og ikke minst, vi fikk høre hva alle skulle i sommerferien, en ting jeg ikke akkurat har. Alle andre er jo studenter og skal gjøre alt mulig rart i ferien. Mens jeg har en to ukers ferie jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med, for den går jo over på null komma null.

Men det var en kjempe hyggelig kveld!

Ingen kommentarer: