torsdag 28. mai 2009

Endelig en langhelg på meg og!

Tidlig i denne uka var jeg ganske daff og trøtt, og smådeppa. Ikke særlig moro. Og sånn kan man ikke ha det! Så, på tirsdag, da regnet hadde slutta, tok jeg meg sammen, tok på joggeskoene, på med Ipoden, og tok meg en gåtur! Det er helt fantastisk hvor mye det hjalp! Komme seg ut og røre på kroppen gjorde underverket. Jeg ble i bedre humør, og da jeg kom hjem hadde jeg mye mer energi, og følte ikke lengre for å legge meg i senga og sove. Jeg må si det er fasinerende at det som hjelper mot trøtthet, er å gå ut å gjøre noe fysisk. Egentlig litt ulogisk. Men så er ikke verden logisk heller, for den saks skyld.

Så i dag hadde jeg litt mer energi enn på tirsdag, da jeg og jobbet kveld. I dag sto jeg opp i rett tid (selv om jeg gjerne skulle ha sovet lengre, men det kommer jo ikke noe godt ut av det). Jeg fikk i meg frokost, og satte i gang med å vaske alle gulvene i hybelen. Fant ut det var kjekt å bruke dagen i dag på å rydde, i tilfelle tante eller onkel skulle sette foten innenfor døra mi i helga. Og så er det jo mye hyggeligere for meg selv og. Og etter gulvvasken, stod oppvasken for tur. Heldigvis var den ikke så stor. Og da jeg var ferdig med den, var jeg lur nok til å ta å pakke for helga. For hadde jeg ventet med det til etter jobb i kveld, kunne det gått mye verre. Jeg blir alt for lat til kvelden, og det er alt for mange forstyrrende elementer. Så jeg tror jeg har fått pakket alt jeg trenger.

Og så setter jeg meg ned her med en kopp kaffe mocca, og benytter tiden til å oppdatere bloggen. Det er utrolig hva man kan få gjort før man går på jobb når man starter sent. Jeg er glad jeg har slike dager en gang i uka.

Men, i morgen drar jeg til Røros! Å, seriøst å digg det skal bli! Nå har jeg ikke vært der siden midten av februar. Og det begynner å bli ganske lenge siden. I tillegg skal familien på Ørlandet også oppover denne helga, så da får jeg sitte på med dem i stedet for å ta det kjedelige toget. Sparer penger på det, og tid! Det skal bli så hyggelig å treffe igjen familien og slappe av i kjente omgivelser, blant familie som kjenner meg ganske godt.
Og det som er så ypperlig, er jo at det fri på mandag! Så da blir det en flott langhelg.

Ingen kommentarer: