lørdag 17. mai 2008

Det er Norge i rødt, hvitt og blått

Ja, da var det duket for en ny 17.mai- feiring. Denne gangen på Kvås. Feiringen her er ganske så hyggelig. Vi startet dagen med å kjøre til kirken der det var gudstjeneste fylt av barneskrik. Etterpå ble vi kjørt bort til Kvås barneskole, der vi møtte på russen, og så gikk vi i tog. Et fantastisk tog. Vi sang sanger vi ikke husket teksten på, men det var gøy. Det var ikke lange toget, men det var egentlig akkurat passe. Etterpå stod vi og hørte på en tale jeg ikke fikk med meg stort av, og så gikk vi inn og spiste. Lapskausen kostet hele 120kr! Er ikke det bare sykt mye? Jeg skjønner ikek hvordan de kunne gjøre det, men er glad vi slapp å betale.

Da maten hadde sunket gikk vi ut og så på olabilløp. Det har jeg faktisk aldri sett på, men det var jo litt skjønt da. Flere smågutter ruller nedover bakken i sine nysnekrede biler. Så gikk jeg i hvertfall rundt med dem andre og så på aktivitetene. Det var jo en del stilige greier, særlig katapulten. Fikk en telefon i fra tante Britt Reidun, så stod og pratet med hun en stund mens jeg slikket på en slikkepinne. Ikke ofte jeg kjøper det. Solveig er en mester og greide å spikre en spiker på 14 slag. Flink hun. Men så begynte det å høllregne og vi trakk inn. No sitt jeg og ser på Istid 1, og slapper av. Til kvelden er det revy i gymsalen, noe vi ser fram til.

1 kommentar:

Karuulaina sa...

Ja, vi elsker dette landet, som det stiger... ? (hva kommer nå)


hoho.. ellers så ska da seiast at eg sko slått hu dere Solveig me sikkert ti sånne slag jaffal..