mandag 26. mai 2008

Tiske viske hva?

Oh, no ble jeg sulten igjen. Synd det altså, men kan jo ta meg en pizza om ikke så lenge. Ikke så sundt, men det smaker jo godt, og det er jo det aller viktigste. Men på Kvås for tiden gjør vi litt av hvert. Dagen i dag har gått til å kose seg. Dagen i går gikk til å henge sammen med Kvås- folket og vi gjorde litt av hvert. Så jeg tror vi starter med å fortelle om gårsdagen, så får vi ting i riktig rekkefølge.

Jo, jeg startet med å ta meg en tur ut for å ta bilder før middagen. Fikk brukt makro-objektivet mitt. Veldig gøy. Så spiste vi middag og planla en film klokken 15.00 med restespising av godteriet i fra Grand Prix- festen, dagen før. Mens vi så film kom det noen bygde- og lyngdalsungdommer og spilte vollyball utenfor. Flott. Filmen ble ferdig og vi gikk ut for å lufte oss. Vi gikk en tur til benken, og så en tur rundt dammen og opp igjen til benken der vi satt og klappet på katten. Etter en stund valgte vi å ta en ny tur rundt dammen og rundt litt av skolen. Så tilbake til benken med katten, men denne gangen var katten ikke så villig til å sitte på benken. Og da gikk vi enda en ny runde. Men da vi kom til benken denne gangen var det begynt å regne, så vi gikk til slutt inn.


Så spiste vi vel kveldsmat tror jeg, og mens Solveig og Karoline gikk på Ørneknipen, satt jeg og Linda og så på fotballkamp mellom Viking- Brann. Og etterhvert kom også Marit og Bømlo tuslende opp. Og til slutt Solveig og Karoline tilbake fra turen. Brann vant vel... Går jeg ut i fra, jeg fulgte ikke med på slutten av kampen dessverre.



Dagen i dag har faktisk vært skole. En stund siden sist. Vi hadde lyd hele dagen for å trene oss litt til eksamen, om vi skulle være så uheldige å komme opp det. Jeg tror jeg snakker forferdelig mye feil på radio, mumler og snøvler med ordene. Det høres ikke bra ut. Så synes nå ikke lydgreia mi ble så bra, men det funket jo til å ha blitt laget på litt over en halv dag. Så har det jo vært nydelig vær og. Så etter middag gikk vi ut og spilte vollyball. Kjempe gøy. Vi holdt på i rundt to timer faktisk. Mye gøy spill. Vollyball er gøy. Karoline sa jeg skulle nevne at hun ikke gjorde det så bra, men at Solveig var helt suveren. Noe hun faktisk var og. Hun kan ikke kalle seg dårlig lengre. Etter vollyball var det dusjen som stod for tur. Og så en rask tur på butikken med Marit. Møtte på tredje-klasse-gutta der, men de stakk da vi kom. Frekke? Ja, kan vel si det sånn. Tilbake fra butikken kom vi til kveldsmat, en hyggelig kveldsmat. Slik som de fleste måltidene er, men denne var en av de hyggeligste liksom. Og Karoline har innvendinger til hva jeg skal ha i bloggen min, så jeg håper du kanskje ble litt fornøyd med dette. For bedre greier jeg ikke å gjøre akkurat nå. Er for mye å få med. Men du må være fornøyd med bildet da.

19 kommentarer:

Espen sa...

Forbedringer i bloggen? Tjaaa, godt spørsmål. Du forteller jo bra om ting og tang. Jo, nå vet jeg det! Haha. Det kan kanskje bli litt mye hva som du har gjort i forhold til et lite skråblikk på saker og ting, til for eksempel det du har gjort. Sånt er artig å lese :)

Karoline, jeg vet du leser dette: Hvordan burde så min blogg bli bedre?

Karuulaina sa...

hoho, bra bilde, veldi bra bilde..
bra blogg, men du glømte nevna at eg kanskje trur at eg har blitt voldtatt uten at eg vett da, å at eg kanskje e gravid, eller eventuelt då jomfrufødsel, har jaffal morgenkvalme..

Espen, da e heilt sant, men eg har ikkje lest så masse av bloggen din, så eg e ikkje sikker på koss bloggen din kan bli bedre, men eg kan prøva å sjekka opp i da.

No ska eg skriva min egen blogg, siden meg å Siri har felles blogg:
26.05.08:
Karo's superblogg:

Lenge siden sist no, rekne me dåke alle har savna innlegg i bloggen, å eg beklage på da sterkaste at da ikkje har komt før no. Har rett å slett vore for travelt opptatt me ting som å gå på ørneknipen, eta mat, gå på skule, eta mat, hørra på musikk, stemma gitaren, stemma banjoen, spela på gitaren, spela på banjoen, å synga alle sanga eg komme på så eg tenke på når nåken seie et ka som helst ord. Eg beklage virkeli!

I da sista har den gamle oppvaksmaskinen på kvås, som sto i matsalen forsvunne, da e trist. Føel den va et symbol på Kvås, eller på live kanskje. Når den va der, hadde me liksom ett håp. Ett håp om at Kvås sko bestå, eller for nåken, at live sko bestå. No e da håpe borte, å då e da på ein måte rett før eg grine, men tøff som eg e, så gjere eg da ikkje. Sånt e da bere Solveig som gjere. Hu e litt rar sånn sett!:)

Ellers hadde me Grand prix fest, da va festli, men sang nasjonalsangen for full styrke, men da hjalp faktisk ikkje i da heila tatt! Me kom på 5. plass. Ikkje bra nok. Månge seie kanskje at da va jo ganske greit. Men me vant ikkje. Russland vant! TRAGISK! TRAGISK! TRAGISK! BLÆÆÆ.. Den sangen va bere ÆSJ! Så seie me kje meir om den sangen. MEN Danmark va bra.

No gidde eg kje skriva meir, for då gidde ingen å lesa. Sko hatt nåkrn bilde te å illustrera men kan bli litt vanskeli i dinna fellsebloggen te meg å Siri, Siri får heller ta seg av bildene!:)

Gled dåke te nesten nummer av Karo's superblogg!:)

Sijih sa...

Jo Karoline, du kan å skrive.. Informerende.

Men den stemmeren må jeg nesten få tilbake.

Hadde virkelig ikke tenkt over at vaskemaskinen hadde forsvunnet.. Fælt...

Karuulaina sa...

søren heller, ser eg skreiv "nesten nummer" istedenfor "neste nummer". jaja. Stemmaren ska du nok få ein gong når du minst vente da;)

skikkeli fælt ja..

Espen sa...

Det bildet av Karoline, er det en blomsterkrans eller bare en bukett pent dandert på hodebunnen?
Vanskelig å se, asså.

Karuulaina sa...

da e ein todelt blomst så eg har knytta sammen te ein "krans" vel!
Hallo-o, kim ser kje da?

Sijih sa...

Jo, det kan jeg fortelle deg =D

Det er en hel blomsterbusk, ho dro opp hele rota av, og tok den rundt hodet, og knyttet den fast, omtrent som et skjerf.
Så bak så har du roten. Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøres enkelt, tipper jeg hu tenkte da.

Karuulaina sa...

eg kom deg i forkjøpe der, Siri;)

Sijih sa...

Neeeej
DET var nedtur det!

KAROLINE FØR MEG LIKSOM!!!!!!!!

Argh!

Karuulaina sa...

koffor e da ingen så kommentere min blogg?

Espen sa...

Bind deg ein bloooomekrans (8)

Alle sammen, syng med :D:D:D

Karuulaina sa...

nei.

Espen sa...

Vær litt mer gla'kristen. Det her er for labert. Det er sommer, sol og 30 grader, for svingande!

Sijih sa...

Stakkars Karoline.
Ho er litt gretten av seg. Men hu prøvde nå å bli i litt sommerstemning.

Karuulaina sa...

glakristen ungdom e da værsta eg vett! kristne folk ska vara gretne, sånn så meg. Stakkar meg, eg e litt gretten av meg. Gjentar eg meg sjøl? nei.

Espen sa...

Les det 28.kapittel i Matteus og smil. Smiler du ikke av det, kan du med rette kalle deg en emo :P

Karuulaina sa...

hoho, emo ja.. den va go.
Eg smile ofta eg ska eg sei deg, oftare enn du sko trudd av å sjå på da fina bilde av meg. Men idag e eg gla!:)

Sijih sa...

HEhe. det er bare å innfinne seg med at Karoline har en spesiell humor. Og helt utrolig rart data-språk. som e gøy. hehe

Karuulaina sa...

rart data-språk? den va ny. Men eg tenke at alt eg skrive, hørres ut akkurat sånn som eg tenke da å akkurat sånn som eg ville sagt da.