onsdag 14. mai 2008

Ikje for å være kjibe, men me legge ned kvås

Altså, dette innlegget skal egentlig ikke handle om Kvås, men tittelen er tatt ut i fra en veldig bra sang som komikerne Sara og Tara har laget. De har nemlig vært på Kvås i kveld og hatt et av sine show. Et show som sliter på smilemusklene. De er så morsomme, med sin kristenhumor og forståelse for vår avsky for NLM. Med den traff de oss på pletten. De hadde mange festlige innslag som lot latteren falle og henge lenge. Med innslag av dans, sang og musikk fikk vi et show å nyte. (Beklager dårlig ordsetting, men jeg prøver meg med litt flott beskrivelse, noe jeg mislykkes med) Sara og Tara er noen flotte Verdalinger som holder til i Kristiansand, og er venner med Marianne som fikk dem til Kvås, eller var det Framnes? (En av vitsene til Sara&Tara altså). Deres virkelige navn er Kristin og Solveig. Kristin var mitt forbilde for 3 år siden husker jeg. Jeg traff henne på Impuls i Stavanger sammen med Cathrine som kjente Kristin. Og Kristin var jo bare råkul. Hun hadde trønderdialekt! piercing i øyenbrynet, og kristen. Hvor mye kulere kan man bli? Det lurer jeg virkelig på. Og når du er en hysterisk morsom komiker i tillegg må man jo nesten bli en helt.



Men så over til neste sak. Der står vel glattkjøring på planen. Jeg hadde, som noen har hørt, glattkjøring i dag. Det var jo greit det. Jeg likte best å kjøre til kjørebanen. Vi kjørte i 2 timer for å komme dit, men vi kjørte bare halve veien hver siden vi var to stykker. Men det var gøy å kjøre på motorveien og føle at jeg kunne dette. Og jeg klarte å holde farten opp omtrent hele tiden mener jeg. Det er jeg litt stolt over. Jeg har en tendens til å like å ligge sånn 5-10 km under grensa for å ikke stige over. På kjørebanen gikk ting helt greit. Det var jo ganske spennende å sladd og spinne helt rundt uten kontroll, men sånt man bare vil oppleve på kjørebane. Jeg hadde nok litt problemer med å styre unna både dukkene OG bilen uten ABS-bremse og kjørte ut i grusen. Men det var jo festlig det. Hun i baksete fikk seg i hvertfall en liten latter, så godt for hun. Men å stå opp 05.45 er for tidlig. Så egentlig skulle jeg ha lagt meg nå, men i stedet sitter jeg og skriver en blogg som skal oppdatere 3 dager der det har skjedd litt av hvert.

Ja.. Så tar vi neste sak. Det er teoriprøven faktisk. Holdt på å ta feil nå, men henta meg inn i siste liten. Men ja, jeg tok teoriprøven på tirsdag. Og gjett hva, jeg strøk, med 8 feil... Ganske trist. Ble litt sur da. Altså, ikke glad. Jeg holdt ikek på å sprekke av glede. Noe som var trist. Men vet du noe mer? Jeg bare tuller. Fordi jeg bestod prøven med glans, om du vil si det. Jeg fikk 4 feil, noe jeg sier meg godt fornøyd med. Så DA hoppet jeg nesten av glede, og skrek nesten av glede. Det var herlig å klare det på første forsøk. Så nå slipper jeg å ha det hengende over meg lengre.




Da er vi kommet til mandag. På mandag var de som ville fra Kvås, på tur til Dyreparken, på Kvås sin regning. Herlig, eller hva? Så vi kom oss til parken rundt 10.30. Det første som møtte oss inni parken var sjøløvene. Dem har det blitt få av. Tror det var en eller to igjen nå. Litt stusselig. Vi var og så på matingen av dyrene i villmarka klokken 13.00. Der fikk vi sett alle fire gaupene. Den søteste av dem, som ikke ville ha mat, het Dusk. Han hadde et øre som hang ned. Så så vi to av jervene, og begge ulvene faktisk. Det var kult. Og selvfølgelig fikk vi sett elgen og de to nusselige fjellrevene som løp rundt og ertet hverandre. Arne og Roald het de.

Ja, det skjedde mye koselig i Dyreparken, men det er liksom ikke tid til å fortelle alt. Du skulle ha vært med heller. Men jeg tok tømmerrenna to ganger da. Det var kult. Den heter forresten Nilen nå, men ingen sier det da. Så duret Joakim og Lars Martin rundt i rullestolene sine i tog. Det så ganske så festlig ut må jeg si.

Men da tror jeg egentlig at jeg har fått fortalt om de dagene som har gått, og det aller største som har hendt. Så da syns jeg jo du kunne ta deg bryet til å legge inn en kommentar siden du har lest alt dette som jeg har brukt min dyrebare sovetid på. Tenk, denne tiden skulle jeg egentlig brukt på å fått skjønnhetssøvnen min på, men i stedet valgte jeg å skrive dette lange innlegget for å oppdatere DEG på hva som har skjedd i livet mitt disse dagene. Så da må du gidde å legge inn en kommentar, med noe fornuftig, eller gøy i.

1 kommentar:

Karuulaina sa...

syns ikkje di ska legga ner Kvås eg.. men ellers e alt bra