fredag 23. mai 2008

Prøveeksamen er over

Da har jeg fått unnagjort prøveeksamen. Jeg har et håp om at det gikk bra. Jeg følte i hvertfall at jeg klarte å argumentere godt for valgene mine, og gått gjennom det aller meste. Jeg fikk selvfølgelig noen kritikk meldinger tilbake men jeg syntes jeg klarte å forsvare meg for dem igjen. Eneste jeg kunne gjort bedre, sånn skikkelig, var idefasen. Jeg kunne brukt lengre tid på å finne ut flere forslag og vurdert hvilken jeg ville gå for, i stedet for å bare gå for det aller første jeg kom på. Og det er jeg enig i, jeg tror jeg kunne kommet opp med noe litt mer spetakulært kanskje om jeg hadde tenkt lengre. Men jeg trodde kanskje jeg hadde litt dårlig tid og bare begynte. Så da har vi lært det.

Ellers i dag har brusautomaten på skolen forsvunnet. Det er jo litt trist. Og litt av strev. Å få en slik stor maskin ut gjennom trange dører og sånt er ikke lett. Heldigvis var ikke jeg med på det, men de som holdt på, en del gutter, de strevde godt. Først måtte de ta ut alle flaskene, som de fant ut veide 86kg til sammen. Så det var nok smart det. Men likevel var den god og tung. De fikk lastet den opp på en tralle og strevde som noen griser for å få den ut døra. Men det var spennende underholdning. Til slutt kom den seg ut gjennom døra nede i peisestua. De måtte flytte på baren og sofaen for å komme seg ut. Og da den endelig var kommet ut, måtte de flytte brusen ut i bilen. Da kom Tor, vaktmesteren, og sa til oss at vi kunne ta to brus hver. Kan tro det dukket opp et stort smil hos oss da. Så da tok jeg en cola og en urge. Så det lønnet seg å sitte å følge med på strevet deres, selv om jeg ikke gjorde noe som helst. For dette skjedde like etterpå jeg var ferdig med eksamen.

Nå sitter vi og ser på reprisen av delfinalen i melodi grand prix. Det er tragisk hva som faktisk er med. Det er så mye teit å se. Det irriterende er og at de fleste synger på språket sitt, så vi forstår jo ingenting, og da blir sangen bare stygg. Så nivået på MGP er blitt mye dårligere, så det er ikke rart at folk ikke gidder å se på det lengre. Vi vinner jo aldri uansett. For de nede i øst-europa rotter seg sammen og stemmer bare på hverandre. Så det er jo umulig for oss, vi har en helt annen kultur og annet språk. Selv om når jeg ser videre på programmet ser jeg at det er flere som synger engelsk da. Men kan ikke si det ser så bra ut. Alle har så merkelige kostymre. Norge er jo helt klassisk og rene. Syns den er fin, men aldri om vi vinner.

5 kommentarer:

Karuulaina sa...

da kom et smil me den brusen altså, ska innrømma da.

Men no ska eg skriva litt om min dag: Karo's blogg (siden eg ikkje har blogg sjøl liksom)

Idag har me hatt prøveeksamen, så eg sto opp kl 09.50 å då gjekk eg i dusjen.. så gjekk eg bort å hadde fremføring, da gjekk sånn heilt OK, ska kje gå meir innpå da.

Så forsvant brusautomaten, finito.

trist va da, for då kom eg te å tenka på at snart e da slutt, aldri meir Kvås!:(

Ellers så ser eg på TV å spionere ganske åpenlyst på Siri når hu e på msn. Da e gøy, me mangel på andre ting å finna på!

ha ein fin dag, I'll be back!:)

Sijih sa...

Så fin blogg du har karoline

Ja, kvås e snart over no.. *felle noen tårer*

Men så er dette min blogg egentlig , som vi skal fokusere.

FOKUS, viktig med fokus på rett sted!

Karuulaina sa...

eg blir gla for kommentara på bloggen min forresten.

Eg ska jaffal ikkje ha fokus på din blogg lenger, no så eg har min egen blogg, lille venn!

Sijih sa...

Men du må skaffe deg en helt egen blogg tror jeg.
Retten og sletten

Karuulaina sa...

da blir feil.
retten og sletten