tirsdag 27. mai 2008

Løp, slå, ta'n

Nå er jeg egentlig ganske utslit. Har vært ute i solen i hele dag. Det tar virkelig på. Men kan jo håpe på at jeg har fått litt farge, som jeg tviler på jeg kommer til å legge merke til.

Så, i dag fikk vi tilbake engelsktentamen. Jeg var storfornøyd. Jeg fikk en 5-. Helt konge vil jeg si. Jeg får som regel ikke mer enn 4+ i engelsk. Så smilte ble klistret på. Etter engelsk var det samfunnsfag som vi fikk hatt ute i det fri. Etter Lunsj var det til slutt duket for den store testen. Vi skulle ha 3000 meteren. Den store skrekken. Vi fikk først en leksjon i hva man tar med på fjelltur, og så dro vi av gårde i blåmann opp marklandskleivene. Uforståelig nok ble Lars Martin og med, og Marit. Han ville løpe med oss. Kan ikke forstå det, men noen liker vel det og. Jeg startet ganske friskt, hang med Karoline og Irene. Siden rykket jeg gradvis i fra dem begge to, mens Solveig lå et godt stykke foran. Jeg visste jeg ikke kom til å nå hun igjen. Halvveis da jeg fant vannflaska begynte jeg å kjenne slitet. Da var jeg godt utslitt og begynte å bli kvalm. Nærmere mål begynte jeg å få brekninger og det var like før det kom opp, men heldigvis holdt det seg innenfor. Og da jeg hadde krysset de gule skiltene ante jeg håp. Da visste jeg at enden snart var nær. Og etter den siste svingen gav jeg alt jeg hadde. Jeg løp til jeg var helt gåen, hadde absolutt ingenting mer å gi. Og vel i mål satt kvalmen godt i. Den fulgte meg helt ned til skolen igjen da vi begynte å spilel vollyball. Jeg fikk en god tid kan jeg si deg. En forbedring på 1,5 minutt. Altså den nye tiden min er på 18,10. Jeg er kjempe fornøyd.

Så spilte vi vollyball. Karoline, Solveig, Marit, Lars Martin, lærerme våre, Eva, Linn, Glenn, og noen andre da. Vi spilte media mot design. Det var en kjempe jevn kamp. Og vi kom til 20-22 tror jeg før media til slutt vant. Og vi spilte egentlig til 15. Jeg følte meg ganske god, og storkoste meg. Etter middag spilte vi også vollyball igjen. Så har hatt en ganske aktiv dag. Og da gjorde jeg en del ting jeg er fornøyd med. Jeg klarte en skikkelig blokk en gang, og en gøy en, men mislykket en mot Peder. Og så reddet jeg opp noen baller som var litt håpløse og fikk kastet meg i sanden. Det er så moro. Jeg storkoste meg der ute på banen hvor jeg fikk skrike fra meg og vist noen ferdigheter. Derfor er det så moro å spille vollyball, for det er faktisk en ting jeg mestrer.
Og å få ros av folk er enda gøyere. Liker det innmari godt. Hvem liker liksom ikke å få ros? Å få høre at man faktisk er god i noe er bare kjempe hyggelig. Og når jeg i tillegg føler at det er sant det de sier så blir ting bra.

Så har jeg lært Karoline og Solveig hvordan man tar overarmserv. Det var litt kult. Det trengs selvfølgelig litt øving, men det trenger jeg også enda. Jeg tør aldri å stole på overarmen i vanlig spill. Da har jeg mye bedre tak på den underarmen. Den har jeg ganske god kontroll over som regel. Prøver å styre den enten rett ut på linja, eller midt i klynga og håpe på forvirring blant spillerne. For egentlig er servene ganske enkle og om man hadde vært et godt, samspilt lag tror jeg nok man hadde tatt dem lett.

Og for å kommentere det og, så er Peder en merkelig skrue. Rett og slett merkelig. Han har så rare uttrykk og oppførsel. Veldig komisk aav seg. Og når man spiller vollyball blir det utrolig mye latter for meg, så sliter med å holde meg fokusert til tider. Og en gang da vi skulle lage nye lag, så stod plutselig Peder der og holdt på å dra ned buksen sin for å skifte til shorts. Men så kom den ikke lengre enn til rett under rompa så han stod der med buksa under rompa, og pratet med de andre om å lage lag. Du kan tro det så komisk ut. Det er fantastisk å komisk ting kan bli. Og jeg vet ikke om noen andre la merke til det, men for meg var det utrolig gøyalt.

Nå er jeg veldig sliten. Det har vært en aktiv dag og vi har vært ute i sola i hele dag som sakt. Og jeg tror jeg har blitt litt solbrent, kjenner det varmer på armen og i fjeset. Men det er slike dager som er bra, og ikke dem man sitter inne med pcen og ser på tv hele dagen.

9 kommentarer:

Karuulaina sa...

Hm.. Interessant.

Karuulaina sa...

På tide me ny blogg:


Karo's superblogg:
Tirsdag, 27.05.08

Eg har blåmerke å sår på armen, ser ut så eg e mishandla, å dessuten så trur eg at eg e gravid på grunn av mårenkvalme. Holdt på å spy idag, kjente da opp i halsen, da smakte kje godt.

Lure på om eg har blitt voldtatt, kanskje mens me va på telttur, min teori e at nåken har komt inn i lavoen å dopa meg ner uten at eg visste da. Ska ikkje gå meir innpå detaljane.

Syns faktisk at eg hørte nåken utforbi. Som pusta litt tongt. Utforbi. Bente og seie at eg e gravid, å hu lyge aldri.

For å vara litt objektiv, kan da og henda at eg ikkje e gravid. At mårenkvalmen bere e ein naturli ting så komme bere fordi den ønske da. At han øsnke at eg ska få ein dårli start på dagen. E så typisk mårenkvalmen, kjenne han godt sånn sett. E ganske grei men på da område e han slu. Da ska du ha, mårenkvalme.

Men på ei aen sia av den samme saken, så nevnte eg jo at Bente aldri lyge, så då eg e ve nødt te å vara gravid.

Eller?

Ellers så såg eg ein flodhest når me va å bada itte gymtimen i den såkalte "fossen" me mangel på bedre ord for øyeblikke. Da va festli.

K.Å Karo's superblogg.

Sijih sa...

Nei, Bente lyver aldri... Da ville verden falt sammen. Alt ho sier er HELT sant! Det er det man har kloke rådgivere til!
Og blåmerke har jeg og fått... Så du er ikke den eneste som er blitt mishandlet... hmm..

Haruko sa...

woow.. jeg greier ikke å skrive så mye jeg Dx litt sjalu på at du greier å skrive på en slik måte at folk vil lese det du skriver... slik jeg har det ivertfall =P

anyway... jeg har tagget deg!!!!

se på siden min,så skjønner du!!!

tag people,tag!!!

Lars Martin Stokka sa...

Ein flodhest faktisk, da hørtes jo spennande nok ut. Har fått øye på eit par av dei av og til, ganske flotte dyr eigentleg. Ellers har du hatt ein ganske gøyal tid ser eg, med voldtekt å alt mogleg. Ikkje dårleg!

Sijih sa...

TAkk takk Valentina (tok tid før je fant ut kem du va)
Godt at noen synes det er interessant det jeg skriver. Føler jeg får litt stor konkurranse i fra ho Karoline til tider. Virker som enkelte er mer interessert i å kommentere hennes saker, den sniken Karo altså.

Karuulaina sa...

Stemme da stokkalarsen, opplevd ein go del morosamme ting. SÅ eg føle meg forholdsvis heldi.
Siri, da e bra at du føle du får litt konkurranse fra meg, du trenge da;)

Karuulaina sa...

Karo's superblogg:
30.05.08:

Eg kjede meg, dataen min e ødlagt, så eg skjønne at dåke fort kan bli litt fortvila når eg seie da at da kan bli ei stond te neste gong eg skrive blogg, me tanke på at eg ikkje har data lenger. Men Siri e behjelpeli sånn sett.

Ellers har da vore ein go del volleyball i da sista å eg blir bere bedre å bedre, ja her om dagen va eg faktisk så go at eg va på da lage så vant ein gong og! Men da e jo klart eg har forbedringspotensiale.. Men da e så di seie da.

Me har og vært på fotballkamp, å da blei uavgjort. Kvås så spelte då, mot ett aent lag naturlivis. 2-2 blei da. Så d e jo gudd lzm:P

Ellers så e da kje så møkje å snakka om, eg har da bra, no e da helg, å eg ska på butikken å kjøpa sjokolade! Smil, for da fekk eg så veldi lyst på når Gunnar snakte om da på skulen i går.

Peace out! Gud velsigne deg, barn!
-K.Å. Karo's superblogg

Sijih sa...

Synd at dataen e ødelagt, da e det så lite som skjer på bloggen min..

Men det e flott atdu blir bedre og bedre dag for dag, i vollyball. hipphopp.