fredag 30. mai 2008

Det nærmer seg slutten

Virkelig, det er snart slutt. Helt slutt. Finito. The end.

Det er trist. übertrist. Forferdelig, ille. Nå er det bare 2 uker igjen med Kvås. Og det kan få tårene til å trille. Jeg blir så trist når jeg tenker på at den 13. juni eller 17. juni så skal vi dra hjem, hver til vårt, og kanskje aldri sees igjen. I hvertfall enkelte av oss. Jeg skulle så gjerne hatt lengre tid her på Kvås. Har et mål jeg enda ikke har fått gjort, og som jeg dessverre ser lite lyst på å få gjort unna før skolen slutter. Og når det ikke blir gjort nå, så blir det aldri gjort. Og kanskje jeg går glipp av noe stort på grunn av det. Hvem vet.

Men de siste dagen har vi spilt mye vollyball. Og jeg har storkost meg med det! Jeg elsker det. Og så har vi jo hatt prøveeksamen og nå har vi fått tilbake karakter på den. Jeg fikk en 5-er jeg. Kjempe fornøyd med det. Kunne nesten ikke gått bedre.

Så plages jeg en del mer med allergien nå enn jeg har gjort før. Klør i nesa og nyser ofte, og snufser en god del. Det er ikke noe problem når jeg er i aktivitet, men når jeg går ute så hoper det seg opp. Kan være litt plagsomt kan du si. Og straks må jeg skaffe meg ny nesespray og for den er tom nå.

Så ting er veldig vemodig nå. Jeg går rundt og tenker på at alt snart er over. At vi aldri skal sitte ved matbordet å diskutere meningsløse ting igjen. At vi aldri skal le av meningsløse ting og kose oss. Det er ikke gøy å tenke på det. Og avskjedsdagen kommer til å være så trist. Kommer til å gråte når jeg skal si adjø til alle. Og jeg vil ha klem av alle alts, bare så det er sakt. Av hele matbordet, ingen unntak, omtrent.

5 kommentarer:

Karuulaina sa...

veldi trist.. at da snart ikkje e meir Kvås. Æsj!

Men da e jo fremdeles ein mulighet for at da kan skje ting før me slutte.. Du vett aldri!:)

Sijih sa...

Kan hende. Men je har nå litt liten tru je da. I den farta ting går no liksom =P

Men men... Je drømme. tihi.

Og kvås er over snart... ='(
trist trist trist.

Karuulaina sa...

dream on, baby..

Be så skal du få, for å sitera ein vis mann.

Anonym sa...

Må bare si at jeg ble fasinert over hva folk kan klare å skrive HVER dag! Heilt fantastisk! Men for å gå over på noe annet blir jeg OVERVELDET over engasjement'et og sorgen over skolen.

Har tenkt på et par ting når det gjelder skolen. Når siste skoledag er bekreftet, blir det lyssermoni i rundkjøringa! og har lekt med tanken om å åpne en "portal" for Kvås elever. Dvs nettside for og fra Kvås FHS/VGS. (ja må vel nesten si MOT NLM og undelandsvenner!) Men hva synes folket om dette!?

/mvh Tom Erik

Sijih sa...

Jo en nettside for oos kvås-elever er jo ikke å takke nei til.

Er jo mye gøyere å lese når det oppdateres hver dag, så vet folk at den blir brukt. Og så er det så gøy å skrive! Veldig morsomt. Er alltid noe å skrive, bare man vrir hjernen litt.

Lyssermoni i rundkjøringen er aktuelt kan man si. Bare å organisere.