søndag 1. juni 2008

Brum i Peders bil

Kos, det kan jeg si deg. I kveld har jentegjengen Solveig, Linn, Karoline og jeg vært på tur nede i Lyngdal på Jonas B. Vi spurte Peder om å få låne skraphaugen hans og han svarte faktisk ja, så lenge vi betalte bensinen og han slapp å ta ansvar om det skulle skje noe. For vi måtte bare vite at det var lite olje i bilen, den lakk olje, den hadde dårlig cluch, dårlig bremse, hjulene pep, og han kom ikke helt på hva mer som var galt, men jeg kan og si at den mangler beltefeste i baksetet.

Vi duret ned etter at Karoline hadde fått seg en klipp av Linn, og Linn selv hadde farget håret svart. De så nydelig ut. Linn kjørte ned, uvitende om at hun helst ikke burde kjøre på grunn av hostesaften hun tar. Men heldigvis hadde hun ikke tatt den siden morgenen.

På Jonas B bestilte vi hver vår varme drikk. Jeg kjøpte en caffe mocca, men den var ikke helt god syntes jeg. Jeg er dessverre ikke så glad i de mocca-ene med moccasjokolade. Det smaker best med sjokoladesaus ettersom at den ikke klumper seg i drinken og blir ekkel. I tillegg kjøpte vi en trekulers is på deling. Den smakte bare himmelsk skal jeg si deg. Den var helt nydelig god. Så den var verdt de 50 kronene. Vi satt og skravlet om løst og fast i en god stund, og hadde skikkelig jentekveld. Etter klokken ble 23.00 kom Anne og satte seg ned hos oss for å småprate litt. Hun var litt småfull og fniste en del. Men vi bare jattet med og syntes det var koselig. Det er alltid gøyalt å prate med folk som er fulle når man selv er edru. Små hemmeligheter ble avslørt, og jeg synes på et vis det er rart at alle gjetter rett om hvem hemmeligheten min er. Jaja, det er vel kanskje ikke så mange å velge mellom egentlig. I tillegg så kom det en bil kjørende forbi Jonas som stoppet opp, løftet opp panseret og der stod flammene ut. Det var gøy å se på. Veldig merkelig å se store flammer dukke opp i fra motoren. Ikke særlig bra akkurat. Så guttene gikk inn på Jonas og fikk tak i en brannslukker og fikk drept ilden. Jeg ville nok ikke kjørt i den bilen etterpå. Så lurer enda litt på hva de gjorde med den etterpå. De trillet den i hvertfall vekk i fra kjørebanen.

Og da klokken nærmet seg midtnatt kom det enda flere folk. Mens vi stod i kø for å betale i baren kom bygdeungdommene og Glenn til Jonas. Komisk må jeg si. Vi stod og sang "Angles" av Robbie Williams i kor så høyt vi kunne. Og ene bygdeungdommen så ut til å se ganske lett på det å gå på byen, der han kom iført en utslitt tskjorte og fotballshorts som han hadde hatt på seg på vollyballen før på dagen. En annen hadde på seg den ærefulle Startdrakten som jeg går ut i fra han er glad i. Til slutt greide vi å rive oss løs i fra moroa og satte oss i bilen. Jeg fant da ut at min dør var den eneste som ikke var låst og satte meg inn med en gang, mens de andre stod utenfor og ventet på at Solveig skulle få låst opp. Solveig er en flink sjåfør hun.

Vi klarte å komme oss til Kvås rett før stengetid. Veldig praktisk. Og det var i tillegg kjekt å komme seg på do da. Så kan si meg godt fornøyd med denne kvelden, og håper vi kan gå dit igjen neste helg og samtidig sove i Solveig sin hytte med jentegjengen. Den siste helgen på Kvås...

I tillegg har jeg pådratt meg en skade i venstre tommel som jeg fikk på torsdag tror jeg, og som ikke forsvinner ettersom jeg spiller vollyball hver dag og slår opp skaden igjen. Men det gjør ikke så vondt altså, så det gjør ingenting. Er bare litt ubehagelig til tider, men hindrer meg ingenting under vollyballen. Så i morgen håper jeg at det kan bli en god del vollyball på banen sammen med bygdefolket. Og håper i tillegg at det ikke blir så varmt som i dag, for det ble litt voldsomt når man skulle spille vollyball.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oi. Fantastisk å skrive så mye for en tur på jonas X-D Var bare så synd att dåkke reiste uten å ta farvel! Satser på volleyball i morra uansett vær og form :-D

Karuulaina sa...

Ida Maria i bilen e allti ein suksess, vett du ikkje nevnte da, men derfor måtte eg gjera da!;)
Ellers så e eg gla for at eg blei me, for viss eg hadde lest ditta men ikkje vore me, hadde eg nok blitt litt missunelig. Kanskje..

Sijih sa...

Hehe. Tjohei. Ny kommentator i blogg, flotte greier.

Jo, det er viktig å legge ut om hva vi gjør slik at andre kan få høre om alt det gøye vi gjør. =D

Ja, glemte musikken ja. Vanskelig å få med alt. Men den va flott den og!