onsdag 25. juni 2008

Hvor mange homofile brannmenn tro du det finnes?

Ja, hvor mange tror du? Bømlo mente 15 stykker. Frode og Plub der i mot stemte for 4-5 stykker. Ja, er det noen som har fasiten? Nei, det har vel kanskje ikke vært så aktuelt å finne ut av. Og det skjønner jeg veldig godt. For det jeg ikke forstår, er hvordan de i det hele tatt kunne komme opp med et slikt spørsmål. I tillegg ville de ikke bli reddet av en homofil brannmann. Det var helt uaktuelt for dem. De skulle redde seg selv i stedet. For, tenk om brannmannen plutselig ble forelsket i de mens de ble reddet!? Eller enda verre, om guttene selv ble forelsket i brannmannen. Nei, det vil nok være tryggest å redde seg selv i et slikt tilfelle.

Dette var da utdrag i fra en samtale jeg hadde spilt inn på mobilen min, en gang tredjeklasseguttene og Marit skulle grille. Synes det var en ganske gøyal samtale, og nå er jeg veldig glad for at jeg tok opp den samtalen. Så har jeg et hyggelig minne å høre tilbake på.

I morgen flytter jeg. Det er rart. I dag er siste dagen min i Kristiansand på flere måneder sikkert. Men jeg gleder meg. Jeg ser fram til å komme til Røros og Orkanger. Og på veien skal vi stoppe i Porsgrunn, Telemarksporten, for å hilse på Espen. Det må jo bli litt hyggelig.
Så håper jeg også på å få øvekjørt en god del. Så kanskje jeg kan være til nytte i bilen, i stedet for bare å sitte der bak i taushet og høre på musikk. Det kan bli veldig kjedelig i 10 timer og mer. Aller mest så ønsker jeg å kjøre det siste stykket. Slik at jeg får kjørt inn i Røros og videre helt til Glåmos. Det er faktisk et stort ønske jeg har. Jeg vet ikke akkurat hvorfor, men det er noe jeg har ønsket siden jeg har startet med lappen. Ja, jeg tror kanskje det har noe med å gjøre at jeg vil ligne pappa. Og det var alltid pappa som kjørte inn til Røros før. Så nå vil jeg gjøre det. Og fordi der er kult at jeg nå kan kjøre bil, mangler bare lappen. Men når jeg har mulighet til å kjøre inn, da vil jeg gjøre det. Det vekker mange følelser inni meg ved tanken på det. Så jeg håper virkelig at jeg får gjort dette i morgen. Det hadde vært utrolig kult.

4 kommentarer:

Ann Elisabeth! sa...

hehe ja d va et gått spørsmål æ regne me ingen har komme på å stilt før. gla for at dåkk tok opp akkurat den saken der :p
æ tru grunnen t at du vill kjør inn i Røros å Glåmos e at du føle en sånn tiltrekning mot oss. du føle dæ hjæm her. d e hær du høre t :p ska itj driv å rot neddi sør vettu. fjelle e bæst! :D

Anonym sa...

Må si jeg savner filosofen Frode! :P Var alltid noen heftige diskusjoner om alt og ingenting! Artig kar!

Frode sa...

Det er viktig at noen filosoferer på det andre ikke gjør. Diskusjoner er bra for demokratiet :D Viste ikke du tok opp den samtalen, føler meg brukt :)

Sijih sa...

Hehe, så du har startet å lese bloggen min Frode. Ja da kan du finne flere slike saker om deg her og dine rare temaer.
Sånt er verdt å nevne for verden =D