onsdag 4. juni 2008

Eksamen og sommer

Gårsdagen var andre dag av eksamen. Jeg var som sakt ferdig med mitt på mandagen. Så denne dagen brukte jeg til å forsikre meg om at jeg hadde gjort alt og fikk levert riktig. Og så skrev jeg rapporten. Etter det gikk jeg ut for å nyte sola. Steike varmt var det. Og da tredje klasse hadde gym spilte de vollyball, og da kunne jeg jo ikke unngå å bli med. Men DET var varmt det. Egentlig for varmt, men vollyball er gøy, så det spiller man uansett varme. Men vi holdt ikke ut så veldig lenge. Så etter det gikk Karoline og jeg inn for å levere eksamensoppgaven vår.

Etter middag spilte vi også vollyball, denne gangen var jeg faktisk eneste jente som spilte en god stund. Spilte med Bømlo, Frode, Plub og Simon. Var jo interessant det. Jeg hadde mistet litt taket akkurat no, så det gikk ikke så veldig bra for min del. Men det er deilig å få rørt på seg. Og etter vi hadde spilt vollyball denne gangen gikk vi til elva for de andre skulle bade. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bade, men underbevisstheten min hadde litt lyst. Så da vi kom til elva og jeg fikk kjent på vannet, som jeg fant ut var akkurat hakket varmere enn dagene før, så fikk jeg lyst til å bade. Så da hoppet jeg og Linn ut samtidig. Herlig. Det var veldig behagelig å bade. Dette var første gang jeg badet i elva på Kvås. Får vel håpe på at det ikke blir den siste.

Til kvelds hadde vi heftig mye god mat og godteri. Dette fordi kjøkkendamen Kjellaug hadde sin siste arbeidsdag denne dagen. Det er trist det. Alle forsvinner og ting går mot slutten. Det er ikke så hyggelig å tenke på. Men etter kveldsen var det fotballkamp på banen. Kvås- Birkeland Bruk. Det var faktisk mange folk på banen. Det var en jevn kamp, men det var bittert at Birkeland Bruk vant på straffespark. Under kampen var det en som ble skadet. Han skallet hodet i en annens hode hørte jeg, og det ble litt action på banen. Han ble fraktet på båre ut av banen med bandasje på hodet, og kjørt til sykehuset eller legevakta. Jeg vet ikke helt hva de har her i Lyngdal.

Og det kuleste på kampen var at vi fikk kjøpt en brus og så mange pølser vi ville for 20kr! Jeg spiste bare to pølser da, men det er en god pris like vel. Etter kampen ruslet vi litt rundt på Kvås. Vi består av Solveig, Karoline, Marit og Lars Martin. Det var herlig vær, men dessverre en del knott, i hvertfall i gresset. Marit gikk amok med kameraet mitt og tok haugevis av bilder av katten på tunet. Veldig søt katt. Så det blir spennende å se hva som ligger på minnekortet nå. Og på vollyballbanen stod halve Kvås-fotballag og spilte. De kan ikke ha spilt bra nok ettersom at de kunne spille vollyball etterpå. Ikke bra. Men Karoline løp i vannsprederen til hun ble søkkvåt, for så å bli med gutta å spille vollyball. Bravo, Karoline. Så gikk vi inn og så på en film som har fått en del 6-ere. Men den varte litt lenge, så klokken 23.30 kom Tide til slutt og jaget oss ut.

Nå om 20 minutter skal jeg inn til sensor og fremføre produktet mitt. Det blir egentlig litt skummelt. Men håper og tro det kan gå bra. Så blir spennende å se hva slags karakter jeg får til slutt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, føler meg nesten litt 'påtrengende' nå, kommenterer jo hver eneste gang, men måtte bare legge inn ein kommentar te skaden! Han fikk en albue i hodet og måtte sy 4 sting, men det som er "gøyest" er jo at vi har hverken legevakt eller sykehus i Lyngdal, neida, vi må til Flekkefjord for å komme oss på legevakten! :S

jaja.

Sijih sa...

Aaah, så det er slik det er i lyngdal. Lite bra =P

Karuulaina sa...

:)

Spennans.. eller spennande så eg ville sagt.