mandag 23. juni 2008

St.Hans

I dag er dagen der vi feirer St. Hans. En merkelig feiring vil jeg påstå. Veldig avhengig av været, noe som gjør den utrolig uforutsigbar. Og så brenner man et digert bål etter å ha grillet en haug med mat, for å mette de ratsløse ungene. Jeg må si at det ikke lengre er så stor greie for meg, i hvert fall ikke i år. I år er jeg mer opptatt av at jeg snart flytter langt vekk. Det er tre dager til jeg forlater Kristiansand. Det er helt sykt. Men det skal bli så spennende.

Men i dag tok vi ting litt på sparket, og bestemte oss for å dra til Justøya, til Bjørg og de. Jeg tror det kan bli hyggelig jeg, men velger å ikke ha for store forventinger. Regner med at det kan bli litt tamt. Men så har jeg ikke møtt Bjørg på lenge, så da har vi jo noe å prate om. Så får jeg sakt adjø til de også før jeg flytter. Håper at det blir noen ungdommer der også som jeg kan møte. Liker å møte nye folk, jeg.

Og det er på dager som disse at jeg skulle ønske at pappa var her. Høytider var mye gøyere når vi dro av gårde med pappa. Alt var organisert, ting var ikke et ork, og vi dro av gårde til et hyggelig sted. Jeg tenker ofte enda på at, når jeg står på kjøkkenet og lager mat, så skal pappa komme inn døra i fra jobb. Så vi kan prate og jeg kan fortelle alt jeg har bedrevet med, og han kan vise sitt engasjemant. Det er ting jeg savner, særlig når jeg er hjemme. Det blir liksom ikke det samme.

Ingen kommentarer: