lørdag 21. juni 2008

Ny dag forbi

Ja, jeg synes jeg har vært flink i dag. Riktig flink. Hvis du hadde sett rommet mitt før og etter, så hadde du forhåpentligvis også syntes at jeg var flink. Jeg har nemlig ryddet hele rommet mitt i dag. Og det var ikke en liten oppgave å begi seg ut på. Det har ikke blitt ryddet der på et helt år. Og det har blitt kastet inn diverse ting i løpet av året. Så det var ganske fullt og rotete.

Men jeg startet med å hive alle klærne jeg ikke har brukt dette året. Og det ble en god del. Kastet klær som er fullt brukbare, og klær som er nylig kjøpt. Men som jeg ikke har brukt til nå, og da vet jeg at jeg kommer ikke til å bruke dem senere. Så da skal jeg være "snill" å gi dem til noen andre. Så har jeg kastet en haug av saker. Det var det enkleste. Jeg kommer ikek til å bruke tingene mer, når de ikke er blitt brukt på et år og mer. Så til nå har jeg to svarte søppelsekker med søppel. Og etter en hel dag med rydding, så ser rommet mitt ut som et rom igjen. Et rom der man kan gå fra ende til ende uten å kravle over bagger og styr. Det er deilig å se på. Og nå er det hyggelig å gå inn der. Kanskje jeg kan tilbringe litt tid der inn og. Og ikke minst kan jeg faktisk ha besøk på rommet mitt nå. Men jeg har enda igjen å rydde hyller å skuffer. Men det får jeg ta en dag siden.

Så i kveld var jeg ute og kjørte på scooteren min ettersom jeg kjedet meg innmari her hjemme. De andre satt og så på fotballkampen, noe jeg ikke hadde lyst til på en lørdagskveld. Så kjørte først ned til graven til pappa. Det er lenge siden jeg har vært der. Satt og snakka litt til ham og tenkte, og sa farvel til graven. Det var på en måte koselig. Så kjørte jeg videre til bystranda og satte meg der ute og tenkte, mens jeg hørte på musikk. Alene tid, det trengs. Og det er kjekt å ha scooter. Liker å kjøre den også.

Ingen kommentarer: