torsdag 12. juni 2008

Puss Puss så får du et suss

I dag har vært en vaskedag. Jeg har vasket ned hele rommet mitt, og det er helt tømt for ting og tang. Eneste som står igjen er pc-en og nødvendige klær og sminke. Det er tomt nå, og da jeg våknet i morges føltes det som å være på et hotellrom eller noe i den duren. Plagsomt er det også når man vasker og vasker men skitten stadig kommer tilbake. Det er rett og slett umulig å få gulvet helt rent, så jeg har gitt meg i håp om at det er bra nok.

I tillegg har Karoline og jeg brettet en god del ark for Elisabeth. Hele 60 ark, det var ikke for lite. Så har jeg og fått oppgave av Elisabeth å lage en plakat for morgendagens sommerfest/avslutning. Synes den ble litt frisk jeg, og litt meg, i hvertfall ikke Karoline. Fikk skrevet et dikt i tillegg i oppfordring fra matbordet. Det ble et kort og lystig dikt.

Sola titter litt på meg
Sola stråler i mot deg
Sola fyller hele meg
Nå er sommeren på vei
Syntes det ble et passende dikt, nå som det er sommerferie hvert øyeblikk. Noe å bli trist av. Solveig og Linda er i hvertfall triste. Solveig begynte å felle tårer mens vi pratet med Asle, vaktmesteren, og han fortale om hvordan han løste ut alarmen på sin nye jobb. Det ble litt småkomisk. Men og trist. Gråten satt i meg, men smilet kom fremst,
Så er jeg i litt diktehumør for tiden. Sånn går det når folk skryter meg opp i skyene. Så ikke min feil om dette er dårlig. Det er de andre som lurer meg.
Hadde du vært her
Hadde ikke jeg vært her
Hadde du vært her nå
Hadde ikke jeg vært som nå
Hadde du vært til stede
Hadde ikke jeg vært slik som i dag
Hadde du vært med meg
Hadde ikke jeg fått den erfaringen jeg har
Hadde du vært der for meg
Hadde jeg ikke gjort de valg jeg har tatt til i dag

2 kommentarer:

Karuulaina sa...

hehe. "litt meg, og i hvertfall ikke Karoline":P ka e da du insinuere?

Sijih sa...

At du har en helt egen stil innen grafisk, og at jeg gikk i en helt annen retning som er mer meg ;P