lørdag 14. juni 2008

Sommeravslutning på Kvås

Det har vært en vellykket dag. Det tror jeg de fleste vil si. Først så kom vi opp i eksamen, da. Ikke helt å foretrekke, men da får vi muligheten til å være på Kvås omtrent like lenge som tredjeklasse, altså resten. Vi kom opp i samfunnsfag. Det beste vi kunne kommet opp i tror jeg. Så i helga må det bli mye lesing, for jeg husker pent lite av det vi har lært.

Etterpå vasket jeg kjøleskapet på stua vår. Den var ganske skitten. Luktet vondt og så ikke bra ut. Og ble irritert da all frysematen vår hadde smeltet ettersom kjøleskapet var trukket ut. Men jeg bryr meg ikke så mye om hygiene akkurat der, så jeg la pizzaen min inn i frysen igjen etterpå. Det er tross alt bare en grandiosa. Så får vi se om jeg spiser den før skoleslutt.

Så var det avslutningsfest. Vi startet med 50-leken, og den leken vant gruppa mi som bestod av Irene, Solveig, Karoline, Eva og Linda, pluss meg. Vi vant et gavekort på Joker på 200kr på deling. Nice. Og jokeren har oppe til klokken 20.00 i morgen, og søndag holder de også åpent! Hvor utrolig er ikke det?! Men tror kanskje det har litt å gjøre med at det er en speiderleir gruppe nede på plena der borte som camper i helga. Det er mange biler på plena nede ved bedehuset.

Det ble grilling og etterpå var det sumo-brytekamp og noe annet stæsj. Fikk oss mange gode lattere av sumo-brytingen. Man ser jo så komisk ut i de draktene. Rektor Mats lignet på en illsint hamster. Etterpå ble det underholdning i møtesalen. Det er godt jobba, Peder, Tide, Gunnar og Elisabeth. Det ble utrolig bra. Enestående og fantastisk. De lagde så bra sketsjer så vi holdt på å le oss i hjel. Aldri har jeg sett Gunnar i så mange forskjellige roller. Innmari god var han på den feminine rollen. Dette var bare den perfekte avslutningen. I tilleg sang koret jeg er med i, og jeg hadde fått det ærefulle oppdraget å synge en solo. Sykt skummelt må jeg si. Jeg som ikke føler jeg kan synge, men jeg hoppet jo i det. For når Marianne spør meg, så tror jeg ikke det er i ren vennlighet, men jeg må jo kunne litt, tenker jeg. Ellers ville hun aldri spurt meg. Og jeg liker å prøve meg, så da sa jeg ja, enda jeg ikke føler det ble så bra. Men men, det var bare for Kvås-folkene.

Etterpå ble det kos nede i peisestua. Der fikk jeg hilst på foreldrene til Sigbjørn. De var noen hyggelige folk de. Sigbjørn ligner på faren sin. Men jeg var ganske trøtt egentlig. Solveig fikk meg med ut på trappa for å sitte der litt, og vi tok med oss pute og teppe. Så satt vi der og hadde litt jenteprat. Veldig koselig. Så stakk vi inn igjen da det ble alt for kaldt. Vel inne ble jeg spurt av Simon om jeg hadde lyst til å være med å spille biljard med han og Bømlo. Jeg svarte ja igjen. Men jeg kan dessverre ikek spille biljard, og fikk ikke ned en eneste kule. Men hyggelig var det, og det er jo det viktigste. Så hang jeg med de to resten av kvelden. Det var hyggelig må jeg si. Snakka om alt og ingenting. Det er litt morsomt å tenke på at Simon og jeg har gått på samme ungdomsskole, og på samme tid, men likevel ikke sett hverandre før her på Kvås. Litt av et sammentreff. Dermed har jo vi litt å kunne prate om i fra Grim og slikt, om man lyster. Og igjen, for ente gang, må jeg si at de guttene der har mange rare ideer i hodene sine. Men problemet dems er å få satt dem i liv, og få fullført dem. Der sliter de ganske mye. Men vi satser i hvertfall på at de skal få til en god spillejobb i morgen på avslutningsfesten deres, som vi andre ikke får lov til å være med på. Jeg må sitte å lese på samfunnsfagen, jeg.

Så må takke for en utrolig hyggelig kveld. Den kunne nesten ikke blitt bedre. Selvfølgelig har jeg et ønske om hva som kunne vært anderledes, men det tror jeg ikke ville skjedd uansett. Setter stor pris på alle dere Kvås-folk som jeg henger med. Jeg har vokst veldig mye på dette året og blitt mye tryggere på meg selv. Slik som å høre at jeg ser selvsikker ut, det er veldig nytt for meg. Men det er vel en god ting går jeg ut i fra. Neste steg jeg må ta er å tørre å drite meg ut, men det kommer nok til å te en stund til.

2 kommentarer:

Lars Martin Stokka sa...

ja det var jo ein fin kveld, men eg ønsker deg bere masse lykke til med eksamen, men det går sikkert bra uansett.

Sijih sa...

Jo takk for det.
Satser på å stå, så får det ellers gå som det går. No e je litt lei