onsdag 4. juni 2008

Det er over

Da var jeg ferdig med medieeksamen. Da er jeg egentlig ferdig med media og sånt på skolen for alltid. Merkelig.

Men altså ja, det gikk ganske fint på eksamen. Jeg følte meg kjempe nervøs der inne og følte at sensor ikke syntes noe av det jeg sa var interessant der han satt og stirret ned i pulten. Jeg forklarte så godt jeg kunne om alle valgene mine, men dessverre så slo det meg ikke at jeg kanskje skulle forklare hva oppgaven gikk ut på. Dumme meg, det var litt synd. Men halv ett fikk jeg komme inn og høre dommen. Han mente det virket som jeg kunne sakene mine, men stilte litt spørsmål med et par ting i pressemeldingen min, heldigvis bare spørsmål. For jeg vil ikke akkurat si at jeg kan det å skrive pressemeldinger. Så prøvde så godt jeg kunne, og da han spurte meg hvorfor jeg brukte benevnelsen "du" i teksten, så må jeg ærlig innrømme at jeg gjorde det helt uten å tenke over det. Føltes bare naturlig å snakke direkte til leseren ettersom at det var en lett type reklametekst på et vis.

Men så kan jeg avsløre karakteren da. Han mente jeg fortjente å få karakteren 5. Og den fikk jeg, men samtidig så sa han at om jeg hadde forklart innholdet i oppgaven i starten, og noe i den duren, så kunne jeg egentlig fått 6. Det er litt gøy å tenke på. Så jeg er veldig fornøyd jeg. Gjør ikke så mye at jeg ikke fikk 6, så lenge jeg selv vet at jeg er omtrent god nok for den. Så det viser at jeg kan mine saker innen grafisk og media. Det er gøy. For det er jo faktisk det jeg liker aller best å drive med.

Elisabeth fortalte meg etter fremføringen min at hun likte det forrige cd-coveret mitt bedre enn det jeg lagde denne gangen. Det gjør meg ingenting, selv vet jeg ikke hvilket jeg likte best. Men greia er den at coverne er vidt forskjellige, så det viser jo at jeg har vidde også. Hehe, må dessverre si at jeg er fornøyd med meg selv. Det er lov, kan ikke alltid følge jante-loven, og folk som mener jeg er selvgod på grunn av dette får bare tro det. Men det handler om å ha tro på seg selv, noe jeg tror er veldig viktig, og det å være fornøyd med seg selv.

2 kommentarer:

Karuulaina sa...

hmm.. syns da du lagte dinna gongen va veldi bra eg! kanskje te å me bedre enn da du lagde sist.. e kje heilt sikker. kanskje.

Sijih sa...

Jo takk for det =)
Er svært fornøyd jeg. Hehe.
Elisabeth mente mitt andre cover var bedre, men de var jo vidt forskjellige så. Jeg liker begge=D
Var i helt forskjellig humor da jeg laget dem =P
Din va kjempe kul den. sprek, slik som du og din stil er.