torsdag 5. juni 2008

Trøtt no

Jo, nå begynner kroppen å bli litt småsliten tror jeg. Er veldig trøtt om dagene, men kan jo og hende det er på grunn av at jeg legger meg litt for sent. Slik som nå, at jeg sitter å skriver blogg i stedet for å gå direkte til sengs. Men så liker jeg å holde dere oppdaterte.

Med eksamen over, og skolen nærmest over, blir en litt sentimental. Eneste vi venter på nå er å vite om vi kommer opp i eksamen. Trekkdagen er på fredag 13.juni, ulykkesdagen. Skummelt. Og frem til da så har vi omtrent ikke skole. Noe jeg synes er trist. For jeg skulle gjerne hatt mer tid sammen med folkene. Ikke at jeg har noe fornuftig å gjøre, men det er så koselig å være i sammen. Så til mandag skal jeg forhåpentligvis ha bykjøring, så får jeg unnagjort det, og slipper å være med å rydde. Tirsdag blir en slapp dag med fri to første, og resten husker jeg ikke, så ingenting viktig. Onsdag skal vi ha en type klasseavslutning. Torsdagen er det fri, og så på fredag er det avslutning og trekkdag. Og poff, så er alt over. Som et lite knips. Jeg kan ikke helt like det.

Jeg gruer meg til å flytte, men ikke slik at jeg angrer på valget mitt. For Kvås vil det ikke bli mer av uansett, så det ville ikke blitt bedre å valgt noe annet. Men jeg håper vi kan treffes en gang i fremtiden, alle i hop. Besøke hverandre i hver vår by. Og tenk å kult om vi plutselig ender opp i samme by. Det kunne jeg likt. Jeg har vokst så mye på dette året. Personlig sett, med selvtilliten og disse greiene. Føler meg mye tryggere på meg selv nå. Noe jeg er svært glad for.

I dag skrev jeg også et dikt til Solveig. Noe jeg tenkte på i går kveld da jeg la meg, men som jeg var for trøtt til å gjøre da. Så jeg fikk gjort det i norsktimen i dag da vi fikk fri. Jeg fikk plutselig en strøm av diktning over meg. Og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg klarte å dikte det jeg skrev, men jeg er fornøyd med det jeg kom fram til. Og jeg håper hun tok det til seg. For alt var helt sant. Diktet var skrevet på et selvlaget kort, laget på ti minutt med skjelven håndskrift, av en eller annen grunn. Diktet er sikkert ikke av den beste kvalitet, men det er tanken som teller, er det ikke slik man sier?

Nydelig

Nydelig er du
Som skutt ut av sola
Med smil som varmer jorda

Nydelig er du
Med ben så flotte og lange
Vil hver gutts oppmerksomhet fange

Nydelig er du
Hver en jente vil dø for en kropp som din
Nå må du skjønne at du er fin

Ingen kommentarer: