mandag 2. juni 2008

Skuff, men myggått

Da satt jeg her, når jeg egentlig skulle ligget ute i rundkjøringen og bli innvandert av myggen. Men det ble spolert da Linda og jeg gikk opp til rektor for å låne mygglys og han oppdaget planen vår og sa strengt i fra at det fikk vi aldri i verden lov til å gjøre. Det var ingen mulighet for at man fikk sove ute på en ukedag, også midt i eksamen! Så derfor sitter jeg i stedet her og skriver blogg. Ville finne på noe gøy å gjøre, men kom ikke så langt med kortlagingen og noe annet passet seg liksom ikke. Men litt godt var det også å komme inn. For det var ikke lite mygg og knott der ute. Det var en hel sverm. Jeg strakk armen ut i været, og 1 sekund gikk før hele armen var dekket av knott. Ikke spesielt behagelig. Og nå føler jeg det kravler dyr rundt på hele kroppen som klør.

I bakgrunnen hører jeg små latterutbrudd av Linda som ligger i stua sammen med tre andre tror jeg. Jeg valgte å legge meg på rommet for å få en behagelig seng å sove i. Men om jeg plutselig får innfallet i løpet av kvelden kan det hende jeg stikker hodet innom dem for å se hvordan det står til. En skikkelig jenteprat hadde vært hyggelig det. Men skulle ikke forundre meg om jeg lot det passere av ren enkelhet.

I dag startet medie eksamen. Karoline ble utrolig glad og lettet da hun fikk lese oppgaven. Skulle trodd hun hadde fått en ny banjo omtrent så stort hun smilte. Oppgaven var å lage et cd.cover for et symfoniorkester i målgruppen 20-24 år, og skrive en pressemelding for dette. Først virket det som en vanskelig oppgave ut i fra målgruppe og slikt. Men så fant jeg på en god ide som jeg likte veldig godt selv og gikk for den. Om den passer til oppgaven i forhold til målgruppe og slikt, det er jeg ikke sikker på. Men jeg skal nok alltids klare å forklare meg ut i fra det. Har troa på meg selv der.

Det verste var å skrive pressemelding. Det er vanskelig å skrive. Vet aldri hva jeg skal skrive der. Det må være fakta og informasjon, men i tillegg litt reklame og greit å lese. Bare vanskelig, og ikke minst forferdelig umulig å få det langt nok.
Og her er framsiden på Cd-coveret mitt. Noe jeg er veldig fornøyd med. Liker godt kontrastene og uttrykkene på personene. Synes den ser litt proff ut jeg. Men som sakt så er jeg ikke sikker på om det er noe slikt oppgaven var ute etter.



1 kommentar:

Anonym sa...

Flott cd cover. det eneste jeg vil pirke litt på er balanse. Føler det blir ubalanse i bildet delvis fordi t-skjorten til "hanekam-mannen" er avsluttet lenger oppe enn Marit, og delvis fordi Marit sitt bakhode er "klippet" men ikke den andre sitt!

Dette blir litt pirk, men helheten blir mye bedre om det stemmer overens! Ellers syns æ det va veldig bra! :D