tirsdag 17. juni 2008

På trammen

Da er vi kommet til aller siste dag på Kvås. Tanken er til å bli trist av. Det er ganske varmt i været, men skifter mellom sol og skyet. Og nå sitter jeg på trammen til nybygget ettersom det er eneste stedet jeg finner nett. Internette på vestheim er slått av på et vis så det er lite å finne der.

Tenk at dette er siste dagen. Det er så merkelig. Jeg forstår det egentlig ikke. Blir trist av å tenke gjennom ting, men i tillegg gleder jeg meg nå til å flytte. De par siste dagene har vært litt ork med eksamenslesing og tanken på at man snart skal hjem, og at alt er over. Dermed kan det bli litt godt å endelig reise hjem. Men jeg kommer til å savne Kvås, det vet jeg. Men igjen tror jeg at jeg kommer til å få det spennende der jeg kommer. Så nå gleder jeg meg til det.

Så håper jeg at jeg kan klare å holde kontakten med mange av personene her på skolen og møte dem igjen. Må seriøst tenke på det å reise til Lundeneset og besøke folket der i høst.

Men i dag har vi også hatt eksamen i samfunnsfag. Det greieste faget vi kunne kommet opp i ettersom man som regel kan stå å bable om det meste der en god stund. Jeg fikk emnet "Bedriftsetablering". Først ble det en nedtur, men egentlig så var det et veldig enkelt emne. Jeg kunne bruke sunn fornuft og mine egne tanker om det å starte bedrift. Fortalte faktisk om hvordan jeg ville gjort det om jeg skulle starte for meg selv, noe jeg faktisk har tanker om. Men da vi kom til spørsmålene utenfor emnet ble jeg mer usikker. Fikk spørsmål om FN, og jeg kunne jo det overfladiske, men årstall og styret, husket jeg ikke. Men greide å ro meg i land med litt hint og hjelp fra sensor. Og da vi klokken 13.00 fikk vite karakteren, dukket det opp et digert smil i mitt ansikt, og gledestårene presset på. Jeg fikk en 6-er! Kan du tro det? Det er helt sprøtt. Jeg ble så glad. Det var virkelig deilig. På kanskje den siste eksamenen min så får jeg 6-er! Først og siste gang. Det var herlig. Stårle som ei sol.

Og resten av dagen blir sikkert slapp og fylt av venting, men om 50 minutt skal vi i hvertfall spise pizza. Det blir godt, for nå er jeg ganske sulten.

2 kommentarer:

Karuulaina sa...

trist.. men bra at du fekk så bra karakter då!:D

Karuulaina sa...

no har eg forresten lagt meg ein blogg. karuulaina.blogspot.com
da e absolutt verdt å kikka litt på den;)